BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kobylińska Urszula (Politechnika Białostocka), Lulewicz-Sas Agata (Politechnika Białostocka)
Tytuł
Doskonalenie jakości usług administracyjnych na przykładzie dziekanatu wydziału zarządzania Politechniki Białostockiej
Improvement the Quality of Administration Services on the Example of Dean's Office at Faculty of Management Bialystok University of Technology
Źródło
Zeszyty Naukowe. Organizacja i Zarządzanie / Politechnika Śląska, 2015, z. 77, 103-112, bibliogr. 8 poz.
Słowa kluczowe
Administracja uczelni, Efektywna administracja, Jakość usług
Universities administration, Effective administration, Quality of services
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Celem artykułu jest analiza i ocena procesu poprawy jakości obsługi administracyjnej na przykładzie dziekanatu Wydziału Zarządzania Politechniki Białostockiej. W artykule Autorki zwracają uwagę na potrzebę doskonalenia organizacyjnego uczelni i wskazują dobrą praktykę wdrożenia sformalizowanego Systemu Zarządzania Jakością według normy ISO 9001. Z przeprowadzonej w artykule analizy wynika, że System Zarządzania Jakością usług administracyjnych jest skutecznym narzędziem poprawy pracy w dziekanacie. Opisany przykład zarządzania jakością w administracyjnym obszarze uczelni może być inspiracją dla innych tego typu jednostek.(abstrakt oryginalny)

The aim of this article is to analyze and evaluate the process of improvement of the quality of administrative services on the example of Dean's Office of the Faculty of Management University of Bialystok. In the article authors points out the need for the organizational improvement of the university and indicate good practice to implement a formalized quality management system according to ISO 9001. Analysis carried out in the article shows that the system of quality management of administrative services is an effective tool for improving work in the Dean's Office. The described example of quality management in the administrative area of the university can be an inspiration to other such units.(original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Borys T., Rogala P. (red.): Systemy zarządzania jakością i środowiskiem. Wyd. UE we Wrocławiu, Wrocław 2007.
  2. Ciekot K.: Funkcje ewaluacji w zapewnianiu jakości kształcenia w uczelniach wyższych. OW Politechniki Wrocławskiej, Wrocław 2007.
  3. Ejdys J., Kobylińska U., Lulewicz-Sas A.: Zintegrowane systemy zarządzania jakością, środowiskiem, bezpieczeństwem pracy. OW PB, Białystok 2012.
  4. Grudowski P., Lewandowski K.: Pojęcie jakości kształcenia i uwarunkowania jej kwantyfikacji w uczelni wyższej. "Zarządzanie i Finanse", t. 10, nr 3, cz. 1, 2012.
  5. Grudowski P.: System zarządzania jakością wg normy ISO 9001 w małej firmie. Dokumentacja, wdrażanie, audyt. Wyd. AJG, Bydgoszcz 2004.
  6. Księga Jakości według normy ISO 9001 Dziekanatu Wydziału Zarządzania Politechniki Białostockiej, Białystok 2012.
  7. Jelonek M., Skrzyńska J.: Jakość kształcenia w szkolnictwie wyższym, [w:] red. W. Przybylski, S. Rudnicki, A. Szwed: Ewaluacja jakości dydaktyki w szkolnictwie wyższym. Wyd. WSE, Kraków 2010.
  8. PN-EN ISO 9001:2009. System Zarządzania Jakością. Wymagania. PKN, Warszawa 2009.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1641-3466
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu