BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Owczarczuk Marcin (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie)
Tytuł
Prognozowanie odchodzenia do konkurencji klientów telefonii komórkowej
Predicting Churn in the Mobile Telecommunication Sector
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Taksonomia (17), 2010, nr 107, s. 544-551, rys., bibliogr. 5 poz.
Research of Wrocław University of Economics
Tytuł własny numeru
Klasyfikacja i analiza danych - teoria i zastosowania
Słowa kluczowe
Telefonia komórkowa, Konkurencyjność rynkowa, Decyzje konsumenckie, Estymatory
Mobile phone, Market competitiveness, Consumer decision, Estimators
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Celem tego artykułu jest analiza możliwości wykorzystania modeli ekonometrycznych zbudowanych z wykorzystaniem uogólnionych estymatorów maximum score (maksymalizacji wyniku) do prognozowania odchodzenia do konkurencji klientów telefonii komórkowej. Z naszego badania wynika, że wykorzystanie maximum score daje modele o dokładniejszych prognozach oraz bardziej stabilne w czasie niż drzewa klasyfikacyjne oraz o znacznie prostszej strukturze niż modele regresji logistycznej. W analizie wykorzystano dane pochodzące od jednego z operatorów telefonii komórkowej w Polsce.(abstrakt oryginalny)

The aim of this article is the analysis of the application of the maximum score estimators to the problem of churn prediction in the telecommunication sector. Our research shows that models built using maximum score give more precise and more stable models than classification trees and simpler than logistic regression. In our analysis we used data gathered from one of the Polish mobile operators.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Hung S.Y., Yen D.C., Wang H.Y., Applying data mining to telecom churn management, "Expert Systems with Applications" 2006, 31.
  2. Koronacki J., Ćwik J., Statystyczne systemy uczące się, WNT, Warszawa 2005.
  3. Owczarczuk M., Maximum score type estimators, "Central European Journal of Economic Modelling and Econometrics" 2009, 1.
  4. Pendharkar P.C., Genetic algorithm based neural network approaches for predicting churn in cellular wireless network services, "Expert Systems with Applications" 2009, 36.
  5. Wei C.P., Chiu I.T., Turning telecommunications call details to churn prediction: a data mining approach, "Expert Systems with Applications" 2002, 23.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
1505-9332
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu