BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Błędowski Piotr (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie), Kliszko Czesława (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie)
Tytuł
Droga do zawodu we wspomnieniach nauczycieli
Źródło
Biuletyn IGS / Szkoła Główna Handlowa. Instytut Gospodarstwa Społecznego, 2008, nr 1-4, s. 13-33, tab.
Słowa kluczowe
Badania empiryczne, Pamiętniki, Praca, Kariera zawodowa
Empirical researches, Memoirs, Labour, Professional career
Abstrakt
Często mówi się o powołaniu do zawodu. Szczególnie podkreśla się potrzebę takiego powołania w przypadku tych zawodów, w których pracownicy mają bezpośrednio do czynienia z człowiekiem - na przykład lekarz czy nauczyciel. Niewątpliwie potrzebna jest wola solidnego wypełniania treści związanych z konkretnym zawodem, ale nie zawsze przecież to powołanie budzi się bardzo wcześnie. Niekiedy wręcz poprzedza je decyzja o wyborze zawodu, powołanie pojawia się później. Lektura pamiętników nauczycieli nie pozwala na stwierdzenie, że dokonywane wybory zawodu zawsze były świadome i wynikały z odczuwanej od młodych lat potrzeby pracy z uczniami. Często decydował o tym przypadek, nieprzewidziany rozwój sytuacji lub wybór wariantu zapasowego, gdy oczekiwane rozwiązanie okazywało się niemożliwe do spełnienia. Na podstawie nadesłanych pamiętników spróbujemy zatem wskazać najbardziej typowe drogi losu, które prowadziły autorów pamiętników do zawodu nauczycielskiego.
Dostępne w
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Bibliografia
Pokaż
  1. Napieracz P., Niezgoda M., Nauczyciel 2005. Szkic do portretu. Częściowy raport z badań sondażowych, Warszawa-Kraków 2005.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0208-791X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu