BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Żbikowska Agnieszka (Krakowska Szkoła Wyższa im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego w Krakowie / Wydział Zarządzania)
Tytuł
Sponsoring jako narzędzie public relation firm międzynarodowych funkcjonujących na rynku polskim
Źródło
Zeszyty Naukowe / Krakowska Szkoła Wyższa im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego, 2003, t. 2, s. 375-387, rys., tab., bibliogr. 5 poz.
Tytuł własny numeru
Państwo, gospodarka, społeczeństwo w integrującej się Europie : materiały konferencyjne
Słowa kluczowe
Sponsoring, Public relations, Komunikowanie marketingowe, Przedsiębiorstwo międzynarodowe, Wizerunek przedsiębiorstwa
Sponsoring, Public relations, Marketing communication, International enterprise, Company image
Uwagi
streszcz.
Abstrakt
Sponsoring jest narzędziem public relations, pozwalającym zarówno na kształtowanie pozytywnego wizerunku firmy w otoczeniu, jak i na wspieranie promocji produktów przedsiębiorstwa. W artykule przedstawiono część wyników badań przeprowadzonych w drugim kwartale 2002 roku wśród 105 największych przedsiębiorstw międzynarodowych działających na rynku polskim. Badania wykazały, że ponad 3/4 badanych firm stosuje sponsoring w swoich działaniach marketingowych. Głównym motywem stosowania sponsoringu jest poprawa wizerunku przedsiębiorstwa, jednocześnie jest to instrument pozwalający wielu firmom na łatwe dotarcie do wybranego segmentu rynku, a także do licznych i różnorodnych publiczności. Do najczęściej wspieranych obszarów sponsoringu należą wydarzenia kulturalne oraz akcje charytatywne. Stosunkowo duża część firm (ponad 1/4 ankietowanych) wspiera szeroko pojętą naukę, wspomagając projekty naukowo-badawcze, finansując konferencje, seminaria, fundując stypendia dla studentów.(abstrakt oryginalny)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Cenker E. M., Public relations, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej, Poznań 2000.
  2. Datko M., Sponsoring jako narządzie promocji, "Marketing i Rynek", 1995, nr 7-8.
  3. Rozwadowska B. , Public relations. Teoria, praktyka, perspektywy, i Wydawnictwo Studio EMKA, Warszawa 2002.
  4. Sleight S., Sponsorship: What Is It and How To Use It, McGraw-Hill, I New York 1989.
  5. Wojcik K., Public relations od A do Z, tom 2, Agencja Wydawnicza I Placet, Warszawa 1997.
Cytowane przez
Pokaż
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu