BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Maciaszek Zbigniew (Wyższa Szkoła Zarządzania / Polish Open University)
Tytuł
W poszukiwaniu nowego paradygmatu zarządzania. Cz. 1
Źródło
Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Zarządzania (The Polish Open University), 2005, nr 1, s. 12-52, tab.
Słowa kluczowe
Paradygmaty zarządzania, Zarządzanie w procesie zmian, Teorie zarządzania, Zarządzanie strategiczne, Zarządzanie procesowe
Management paradigms, Management under change process, Management theories, Strategic management, Processing management
Abstrakt
Autor artykułu "W poszukiwaniu nowego paradygmatu zarządzania" wskazuje, iż "znane klasyczne koncepcje i modele strategiczne stają się zawodne w świecie globalnej konkurencji, dlatego konieczna jest weryfikacja istniejących rozwiązań strategicznych oraz modelu funkcjonowania firmy". "Każdy menedżer zarządzający przedsiębiorstwami musi znać i rozumieć współczesne modele i koncepcje zarządzania", a także "mieć do nich krytyczny stosunek, to znaczy rozstrzygnąć, które z nich niosą obiektywną korzyść w polskich warunkach" Autor analizuje zgodnie z intencją badawczą wyrażoną w tytule opracowania następujące obszary: zarządzanie w procesie zmiany, wyzwania dla polskich menedżerów, współczesne zarządzanie strategiczne, zarządzanie procesowe przedsiębiorstwem. (fragment tekstu)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. "Business Week", grudzień 1996.
  2. Brilman J., Nowoczesne metody i koncepcje zarządzania, PWE, Warszawa 2002, s. 20.
  3. Collins J., Porras J., Wizjonerskie organizacje, SPM Project, 2003.
  4. CXO, "Magazyn Kadry Zarządzającej", marzec 2004.
  5. Drucker P.F., Zarządzanie w czasach burzliwych. Nowe wyzwania-nowe horyzonty, Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Wyd. Nowoczesność, Warszawa 1995.
  6. Edvisson L., Malone M.S., Kapitał intelektualny, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001, s. 30.
  7. Gierszewska G., Wawrzyniak B., Globalizacja. Wyzwania dla zarządzania strategicznego Poltext, Warszawa 2001, s. 244-245.
  8. Hamel G., Heene A., Competence Based Competition, John Wiley & Sons, Chichester 1995.
  9. Hammer M., Beyond Reengineering. How the Process Centered Organization is Changing Our Work and Our Life, Harper Collins Publisher, New York 1996.
  10. Hammer M., Champy J., Reengineering the Corporation, New York 1993.
  11. Hammer M., Stanton S., "Harvard Business Review", lipiec 2003.
  12. Hammer M., Stanton S., Jak naprawdę funkcjonuje firma zarządzana procesowol, "Harvard Business Review Polska", lipiec 2003.
  13. Hampden-Turner Ch., Trompenaars A., Siedem kultur kapitalizmu, s. 130-135.
  14. Imai M., "Kaizen. The Key to Japans's Competitive Success".
  15. Kauffman S., Investigations, Oxford University Press, Oxford 2000.
  16. Koch R., Strategia. Jak opracować i wprowadzić w życie najskuteczniejszą strategię. Przewodnik, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 1998, s. 157-158.
  17. Making Strategy, "The Economist", 1 March 1997.
  18. McKiernan P., Strategy Past; Strategy Futures "Long Range Planning" 1997, nr 30(5).
  19. Micklethawait J., Wooldridge A., Szamani zarządzania, Zysk i S-ka, Poznań 2000.
  20. Muller R., Rupper P., Process Reengineering. Optymalizacja procesów zorientowanych na klienta, Wydawnictwo Astrum, Warszawa 2000.
  21. Nonaka I., Takeuchi H., Kreowanie wiedzy w organizacji, Poltext, Warszawa 2000, s. 69.
  22. Pande P.S., Neuman R.P., Cavanagh R.R., Six Sigma, Wydawnictwo K.E. Liber S.C., Warszawa 2003.
  23. Peppard J., Rowland P., Reengineering, Gebethner i Ska, Warszawa 1998, s. 7.
  24. Peters T.J., Waterman Jr R.H., In Search of Exellence, New York 1982, Harper & Arow.
  25. Porter M., Strategia konkurencji, PWE, Warszawa 1996, s. 50.
  26. Prahalad C.K., Hamel G., Przewaga konkurencyjna jutra, "Business Press", Warszawa 1999.
  27. Reaktywni nie strategiczni, "Rzeczpospolita" z 6.10.2003.
  28. Rummler G.A., Brache A.P., Podnoszenie efektywności organizacji, PWE, Warszawa 2000, s. 33.
  29. Skrzypek E., Jakość i efektywność. Wydawnictwo UMCS, Lublin 2000, s. 155.
  30. Slowotzky A., Morrison D.J., Andelman B., Strefa zysku, PWE, Warszawa 2000, s. 35.
  31. Staniszkis J., Władza globalizacji, Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR, Warszawa 2003. s. 78.
  32. Stonehouse G., Hamill J., Cambel D., Puride T., Globalizacja. Strategia i zarządzanie, Wydawnictwo Felberg SJA, Warszawa 2001, s. 14.
  33. Trout J., Biznes to nie bajka, Prószyński i S-ka, Warszawa 2000, s. 175.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1730-3192
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu