BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Dymowski Jacek
Tytuł
Cykl życia produktu i kwestia zarządzania portfelowego a technologie szerokopasmowe w strategii operatorów telefonii stacjonarnej
Źródło
Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Zarządzania (The Polish Open University), 2005, nr 3, s. 36-55, tab., rys., bibliogr. 20 poz.
Słowa kluczowe
Cykl życia, Zarządzanie portfelem produktów, Telefonia stacjonarna
Life cycles, Management of products portfolio, Landline telephony
Abstrakt
Autor opracowania, wyraźnie określa jego cel jako próbę zastanowienia się nad możliwościami dalszego rozwoju firm branży telefonii stacjonarnej. W rezultacie rzetelnej analizy na zakończenie stwierdza, iż "tylko czas zweryfikuje, czy strategia wdrożenia usług opartych o technologie szerokopasmowe zda egzamin, a przede wszystkim pokaże, czy operatorzy telekomunikacyjni wyciągną wnioski z tej lekcji na kolejne dziesięciolecia, gdyż parafrazując słowa T. Levitta wypowiedziane ponad 40 lat temu, a cytowane na początku pracy: każda rosnąca dziś branża stanowić będzie kiedyś działalność upadającą". (fragment tekstu)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Abell D.F., Defining the Business the Starting Point of Strategic Planning, Prentice Hall, New York 1980.
  2. Ansoff H., Corporate Strategy: An Analytic Approach to Business Policy for Growth and Expansion, McGraw Hill, 1965.
  3. Betti D., Grimme K., Nelson R., Television on Demand: the Case for Video-class Broadband, OVUM Ltd., London 2002.
  4. Clifford D. Jr., Managing the Product Life Cycle in The Arts of Top Management: A McKinsey Anthology, McGrew Hill, New York 1971.
  5. Fox H., A Framework for Functional Coordinations, "Atlanta Economic Review" 1973, nr 23.
  6. Godell L., Convergence Strategy Counters Substitution Threats, "Forrester Research", grudzień 2003.
  7. Hambrick D., MacMillan I., Day D., Strategic Attributes and Performance in BCG Matrix - a PIMS-Based Analysis of Industrial Product Business, "Academy of Management Journal" 1982, nr 25.
  8. Hamel G., Innovation Now! Fast Company, Issue 65, grudzień 2002.
  9. Hamel G., Prahalad C.K., Przewaga konkurencyjna jutra - strategie przejmowania kontroli nad branżą i tworzenia rynków przyszłości, Business Press, Warszawa 1999.
  10. Homer C., Toward Contingency Theory of Business Strategy, "Academy of Management Journal" 1975, nr 21.
  11. Kotler P., Marketing - analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebether i Ska, Warszawa 1994.
  12. Levitt T., Exploit the Product Life Cycle, "Harvard Business Review" 1965, nr 43.
  13. Levitt T., Marketing Myopita, "Harvard Business Review", lipiec-sierpień 1960.
  14. Nicholls J., The MCC Decision Matrix: a Tool for Applying Logic to Everyday Activity. After the Death of the BCG Portfolio Matrix the Search is on for a Strategy Theory, "Management Decision" 1995, nr 33.
  15. O'Reilly D., On the Precipice of a Revolution with Hamel and Prahalad, "Journal of Marketing Management" 2000, nr 16.
  16. Perspective on Experience, Boston Consulting Group, Boston 1968.
  17. Porter M., Competitive Strategy, Free Press, New York 1980.
  18. Rafii F., Kampas P.J., Namierz wroga zanim cię zniszczy, "Harvard Business Review" (polska edycja), luty 2004, s. 112-123.
  19. Stasik D., Najcenniejsze spółki, ,,Newsweek" 2004, nr 17, s. 62.
  20. Żurawik B., Żurawik W., Zarządzanie marketingiem w przedsiębiorstwie, PWE, Warszawa 1996.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1730-3192
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu