BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Alagierska Katarzyna (Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu)
Tytuł
Rynek dóbr luksusowych
The Luxury Goods Market
Źródło
Debiuty Naukowe Studentów Wyższej Szkoły Bankowej, 2012, nr 12, s. 9-26, tab., wykr., bibliogr. 19 poz.
Słowa kluczowe
Wyroby markowe, Dobra luksusowe, Marka produktu, Zachowania konsumenta
Brand products, Luxury goods, Product brand, Consumer behaviour
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Celem niniejszego opracowania jest przedstawienie rynku dóbr luksusowych, ze szczególnym uwzględnieniem rynku polskiego oraz próbą dokonania jego analizy. Wykorzystano tutaj takie metody badawcze, jak: obserwację, analizę dokumentów, analizę wskaźników giełdowych, wskaźników makro- i mikroekonomicznych, interpretacje dostępnej literatury. Opracowanie zawiera charakterystykę ekonomiczno-socjologiczną rynku dóbr luksusowych oraz opis zjawisk ekonomicznych z nim związanych. Przedstawiono również różnice, jakie występują w tej branży na rodzimym i światowym rynku, wraz z licznymi perturbacjami z ostatnich lat. (abstrakt oryginalny)

The main goal of the presented paper is the presentation of the luxury goods market in Poland and the analysis of the collected data. The study is based on several methods, such as observation, data analysis, the analysis of exchange rate, microeconomic and macroeconomic indicators, as well as the evaluation of the available publications. The paper consists of the socioeconomic characteristics of the luxury goods market and the description of the related economic phenomena. Furthermore, the study also highlights and defines the differences between the Polish and global market of luxury goods, and the problems which have occurred recently. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Czarny E., Mikroekonomia, PWE, Warszawa 2006.
  2. Mikroekonomia, red. P. Urbaniak, Wyd. Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi, Łódź 2003.
  3. P. Deszczyński, Kraje rozwijające się w koncepcjach ekonomicznych SPD. Doktryna i praktyka, Wyd. AE, Poznań 2001.
  4. Raport BrandZ Top 100. Most valuable global brands 2011, www.millwardbrown.com [5.09.2011].
  5. Rynek dóbr luksusowych w Polsce, sierpień 2011, raport KMPG.
  6. Rynek dóbr luksusowych w Polsce, maj 2010, raport firmy doradczej KPMG.
  7. The 15th annual World Wealth Report 2011. Regional Facts, www.capgemini.com/services-and-solutions/by-industry/financial-services/solutions/wealth/regional_facts [13.10.2011].
  8. The 15th annual World Wealth Report. The State of the World's Wealth, www.capgemini.com/services-and-solutions/by-industry/financial-services/solutions/wealth/state_world_wealth/ [2.10.2011].
  9. Wiedmann K., Henngis N., Siebels A., Measuring Consumers'Luxury Value Perception: A Cross-Cultural, www.amsreview.org/articles/wiedmann07-2007.pdf [13.10.2011].
  10. www.biznes.newsweek.pl/polak w luksusie,70472,1,1.html [20.10.2011].
  11. www.bloomberg.com [25.09.2011].
  12. www.clsa.com/about-clsa/media-centre/2011-media-releases/china-to-become-the-worlds-largest-market-for-luxury-goods.php [15.10.2011].
  13. www.egospodarka.pl/65660,Najcenniejsze-marki-swiata-2011-produkty-luksusowe,1,39,1.html [21.10.2011].
  14. www.lvmh.com [12.10.2011].
  15. www.millwardbrown.com/Libraries/Optimor_BrandZ_Files/2011_BrandZ_Top100_Report.sflb.ashx [25.09.2011].
  16. www.naukowy.pl/encyklopedia/Dobra_Veblena [2.09.2011].
  17. www.prweb.com/releases/luxury_goods_market/luxury_watches_market/prweb4123214.htm [15.10.2011].
  18. www.strategyr.com/Luxury_Goods_Market_Report.asp [5.09.2011].
  19. Zalega T., Mikroekonomia, WN Wydziału Zarządzania UW, Warszawa 2006.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1428-7129
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu