BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Zmarzłowski Krzysztof (Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie), Ochnio Luiza (Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie)
Tytuł
Zmiany na rynku wina w Polsce w latach 1999-2009
Changes on Polish Wine Market in the Years 1999-2009
Źródło
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2013, T. 15, z. 4, s. 458-465, rys., tab., bibliogr. 18 poz.
Słowa kluczowe
Rynek wina, Konsumpcja wina
Wine market, Consumption of wine
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Scharakteryzowano polski rynek wina oraz zmiany jakie na nim zachodziły w latach 1999-2009. W tym celu użyto tradycyjnych technik eksploracji danych. Do prezentacji rozkładu geograficznego spożycia wina w polskich gospodarstwach domowych wykorzystano gradacyjne techniki prezentacji danych geograficznych. Głównym materiałem badawczym były dane pochodzące z GUS. (abstrakt oryginalny)

In this article authors characterized polish market of wine in years 1999-2009. We investigate changes on polish wine market before and after join of Poland to European Union. To reach goals we used traditional methods of data presentation and also more advanced statistical methods, especially to geographic presentation of wine consumption. Analysis were mostly based on data obtained from Central Statistical Office of Poland. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Andrzejewska O. 2009: Cudze chwalicie, swego nie znacie, fresh & cool market, nr 7, Warszawa.
  2. Bronikowski A. 2009: Feniks z dębowej beczki, AgroTrendy, Warszawa.
  3. Burkot P. 2010: Wino gronowe z polskich winnic, Biuletyn informacyjny Agencji Rynku Rolnego, nr 2, Warszawa.
  4. Chcemy więcej dobrego wina. 2006: Rzeczpospolita, Warszawa, z dnia 19 lipca.
  5. Drewnowska B. 2009: Ożywienie na rynku wina dopiero za rok, Rzeczpospolita, Warszawa.
  6. Dzisiaj detal. 2010: nr 19, Warszawa.
  7. Górzyński M., Osiak J., Rokicka M. 2005: Analiza rynku spirytusowego w Polsce, CASE-Doradcy Sp. z o.o., Warszawa.
  8. Kobielska Z. 2009: Raz w roku, blisko Sylwestra, fresh & cool market, nr 12, Warszawa.
  9. Leśniewska A. 2010: Zysk z procentów - Polacy wydali 146 mln zł więcej, Dzisiaj Detal, Warszawa.
  10. Nowak E. 1990: Metody taksonomiczne w klasyfikacji obiektów społeczno-gospodarczych, PWE, Warszawa.
  11. Rynki alkoholowe. 2009: Polskie wino, Toruń.
  12. Szczepaniak I. 1999: Stan i perspektywy rozwoju przemysłu winiarskiego w Polsce, Wyd. IERiGŻ, Warszawa.
  13. Środa A. 2010: Kategorie produktów - Na stołach najwięcej stołowego, Dzisiaj detal, nr 19, Warszawa.
  14. Urban R. 2000: Polski przemysł spożywczy. Analiza makroekonomiczna, Polska Federacja Producentów Żywności, Wyd. IERiGŻ, Warszawa.
  15. www.bankier.pl/wiadomosc/Rynek-alkoholi-1683087.html
  16. www.hinex.stat.gov.pl/hinex/aspx/index.aspx
  17. Zmarzłowski K. i in. 2009: Porównanie ocen zróżnicowania szkolnictwa wyższego w latach 1999-2006 w Polsce na podstawie różnych metod normalizacji danych, Zesz. Nauk. SGGW - Polityki Europejskie, Finanse i Marketing, Wyd. SGGW, Warszawa.
  18. Zuzek-Dominik D. 2004: Sytuacja sektora napojów alkoholowych w Polsce po przystąpieniu do Unii Europejskiej, Wyd. Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1508-3535
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu