- Autor
- Dłubakowska-Puzio Ewa (Politechnika Koszalińska), Karpuk Michał (Politechnika Koszalińska), Puzio Kamil (Społeczna Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Zarządzania w Łodzi)
- Tytuł
- Koncepcja wykorzystania modeli ekonometrycznych w kształtowaniu postaw prokonsumenckich w obiektach hotelowych o charakterze sanatoryjnym w Kołobrzegu
The Concept of Use the Econometric Models in Shaping the Pro-Consumer Attitudes in Sanatoriums in Kołobrzeg - Źródło
- Zeszyty Naukowe SGGW w Warszawie. Polityki Europejskie, Finanse i Marketing, 2010, nr 3 (52), s. 92-101, bibliogr. 30 poz.
Scientific Journals Warsaw University of Life Sciences - SGGW. European Policies, Finance and Marketing - Słowa kluczowe
- Marketing usług hotelarskich, Polityka prokonsumencka, Satysfakcja klienta, Usługi hotelowe, Modele ekonometryczne
Hotel services marketing, Pro-consumer policy, Customer satisfaction, Hotel services, Econometric models - Uwagi
- streszcz., summ.
- Kraj/Region
- Kołobrzeg
Kołobrzeg - Abstrakt
- Autorzy przedstawiają koncepcję wykorzystania modelowania ekonometrycznego w działalności usługowej, w branży hotelarskiej, do pomocy budowania postaw pro-klienckich, mającego wskazać newralgiczne punkty w obsłudze klienta, decydujące o przyszłych wyborach klienta, odnoszących się do podejmowania decyzji o zakupie usług konkretnego przedsiębiorstwa hotelowego.(abstrakt oryginalny)
The authors present the concept of the use the econometric modeling in service activities within the hotel industry, to help build a pro-client attitudes, aiming to identify critical points of customer service, crucial to future customers' elections, relating to the decision of purchase services from particular hotel company. (original abstract) - Pełny tekst
- Pokaż
- Bibliografia
- Anderson E.W., Fornell C., Mazvancheryl S. K., Customer Satisfaction and Shareholder Value, "Journal of Marketing", październik 2004, numer 68.
- Antoszkiewicz J.D. ( red.), Metody zarządzania, Poltex, Warszawa 2007.
- Antoszkiewicz J.D., Firma wobec zagrożeń. Identyfikacja problemów, Poltex Warszawa 1997.
- Barczyk R., Guzik B., A. Korzeniowski, Z. Romanow, Ekonometria i badania operacyjne. Zagadnienia podstawowe., Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Poznań 2000.
- Blythe J., Komunikacja marketingowa, PWE, Warszawa 2002.
- Borkowski S., Wszendybył E., Jakość i efektywność usług hotelarskich, Wydawnictwo naukowe PWN, Warszawa 2007.
- Brown S.A., Strategiczne podejście do klientów, PWE, Warszawa 2003.
- Bureš I., Řehulka P., 10 zasad budowania trwałych relacji z klientem, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2007.
- Czubała A., Jonas A., Smoleń T., Wiktor J.W., Marketing usług, Wolters Kluwer Polska, Kraków 2006.
- Dejnaka A., Budowanie lojalności klientów, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2007.
- Fournier S., Mick D. G., Rediscovering Satisfaction, "Journal of Marketing", październik 1999, nr 63.
- Geffroy E., Clienting, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa 1996.
- Gordon I.H., Relacja z klientem. Marketing partnerski, PWE, Warszawa 2001.
- Goryl A., Jędrzejczyk Z., Kukuła K, , Osiewalski J., Walkosz A., Wprowadzenie do ekonometrii w przykładach i zadaniach, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1996.
- Gruca T.S., Rego L.L., Customer Satisfaction Cash Flow and Shareholder Value, "Journal of Marketing", lipiec 2005, numer 69.
- http://www.mindlab.pl.
- Maddala G.S., Ekonometria, PWN, Warszawa.
- Martin W.B., Zarządzanie jakością obsługi w restauracjach i hotelach, Pearson Prentice Hall, Oficyna Ekonomiczna, Wolters Kulwer Polska, Kraków 2006.
- Mudie P., Pirrie A., Services Marketing Management, Butterworth-Heinemann 2006.
- Orłowska J., Tkaczyk M., Organizacja pracy w hotelarstwie część 2, REA, Warszawa 2008.
- Panasiuk A., Marketing usług turystycznych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006.
- Panasiuk A., Szostak D., Hotelarstwo. Usługi - eksploatacja - zarządzanie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2009.
- Penc J., Leksykon biznesu, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa 1997.
- Penc J., Strategiczny system zarządzania, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa 2002.
- Piasta J., Marketing w hotelarstwie, Jacek Piasta - Doradztwo, Warszawa 2007.
- Sobczak-Matysiak J., Psychologia kontaktu z klientem, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej, Poznań 1997.
- Wszendybył E., Jakość i efektywność usług hotelarskich, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007.
- Walesiak M., Ekonometryczne modelowanie zjawisk marketingowych, VIII Ogólnopolskie Seminarium Naukowe, 9-11.09.2003 Toruń.
- Welfe W., Welfe A.. Ekonometria stosowana, Warszawa, PWE 2004.
- Zimniewicz K., Techniki zarządzania, PWE, Warszawa 1991.
- Cytowane przez
- ISSN
- 2081-3430
- Język
- pol