BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Lemanowicz Marzena (Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie)
Tytuł
Strategie marki stosowane przez czołowe przedsiębiorstwa przemysłu mleczarskiego w Polsce
Brand Strategies Implemented by Leading Companies of the Dairy Industry in Poland
Źródło
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2013, T. 15, z. 6, s. 177-182, tab., bibliogr. 14 poz.
Słowa kluczowe
Przemysł mleczarski, Strategia marki, Budowanie marki
Dairy industry, Brand strategy, Brand building
Uwagi
streszcz., summ.
Firma/Organizacja
Mlekovita, Mlekpol, Łaciate
, ,
Abstrakt
Przedstawiono podstawy teoretyczne związane z budową marki i jej znaczeniem na współczesnym rynku. Dokonano ogólnej charakterystyki branży mleczarskiej, ze szczególnym zwróceniem uwagi na konieczność budowy marki, która staje się jedną z ważniejszych determinant przy wyborze produktów. Przedstawiono przykłady funkcjonowania dwóch największych spółdzielni mleczarskich, które wykreowały silne marki, bardzo dobrze rozpoznawalne wśród konsumentów. (abstrakt oryginalny)

The paper describes a theoretical framework connected with brand building and its role on the contemporary market. There was outlined a general description of the dairy sector with particular attention on a necessity of brand building, which has becoming one of the most important determinants in a process of products purchase. There were presented examples of the two largest dairy cooperatives, which have established strong brands well recognized among costumers. (original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Domański T., Bryła P. 2010: Marketing Produktów Żywnościowych, Wyd. PWE, Warszawa, s. 79.
  2. Drożdż J. 2012: Polskie firmy spożywcze na rankingowej Liście 2000, Przemysł Spożywczy, t. 66, 1, s. 7.
  3. Górska-Warsewicz H. 2012: Ranking wartości marek, Przemysł Spożywczy, t. 66, 3, s. 26.
  4. Gurgul E., Bylińska A., Nagalewska Ż. 2003: Promocja jako element marketing - mix na przykładzie wybranej spółdzielni mleczarskiej, [W:] M. Adamowicz (red.), Marketing w strategiach rozwoju sektora rolno-spożywczego, Wydawnictwo SGGW, Warszawa, s. 245.
  5. Kall J., Kłeczek R. 2006: Zarządzanie marką, Wyd. Oficyna Ekonomiczna, Kraków, s. 12.
  6. Kotler P., Armstrong G. 1998: Principles of Marketing, Prentice Hall International, London, s. 248.
  7. Low G.S., Fullerton R.A. 1994: Brands, brand management and the brand manager system: A critical-historical evaluation, Journal of Marketing Research, New York, s. 175.
  8. Ries A., Ries R. 2000: 22 niezmienne prawa zarządzania marką, Wyd. Prószyński i S-ka, Warszawa, s. 10.
  9. Seremak-Bulge J. 2012: Perspektywy rozwoju polskiego rynku mleka po zniesieniu kwot mlecznych, Przegląd Mleczarski, 3, marzec, s. 31-37.
  10. Szajner P. 2011: Interwencja na rynku mleka, Rynek mleka: Stan i perspektywy, nr 41, 21.
  11. Świetlik K. 2011: Spożycie mleka i jego przetworów, Rynek mleka. Analizy rynkowe stan i perspektywy, nr 41, wrzesień, s. 13.
  12. www.mlekovita.com.pl
  13. www.portalspozywczy.pl
  14. www.rankingmarek.pl
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1508-3535
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu