BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Lemanowicz Marzena (Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie)
Tytuł
Strategie marki stosowane przez czołowe przedsiębiorstwa przemysłu mleczarskiego w Polsce
Brand Strategies Implemented by Leading Companies of the Dairy Industry in Poland
Źródło
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2013, T. 15, z. 6, s. 177-182, tab., bibliogr. 14 poz.
Słowa kluczowe
Przemysł mleczarski, Strategia marki, Budowanie marki
Dairy industry, Brand strategy, Brand building
Uwagi
streszcz., summ.
Firma/Organizacja
Mlekovita, Mlekpol, Łaciate
, ,
Abstrakt
Przedstawiono podstawy teoretyczne związane z budową marki i jej znaczeniem na współczesnym rynku. Dokonano ogólnej charakterystyki branży mleczarskiej, ze szczególnym zwróceniem uwagi na konieczność budowy marki, która staje się jedną z ważniejszych determinant przy wyborze produktów. Przedstawiono przykłady funkcjonowania dwóch największych spółdzielni mleczarskich, które wykreowały silne marki, bardzo dobrze rozpoznawalne wśród konsumentów. (abstrakt oryginalny)

The paper describes a theoretical framework connected with brand building and its role on the contemporary market. There was outlined a general description of the dairy sector with particular attention on a necessity of brand building, which has becoming one of the most important determinants in a process of products purchase. There were presented examples of the two largest dairy cooperatives, which have established strong brands well recognized among costumers. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Domański T., Bryła P. 2010: Marketing Produktów Żywnościowych, Wyd. PWE, Warszawa, s. 79.
  2. Drożdż J. 2012: Polskie firmy spożywcze na rankingowej Liście 2000, Przemysł Spożywczy, t. 66, 1, s. 7.
  3. Górska-Warsewicz H. 2012: Ranking wartości marek, Przemysł Spożywczy, t. 66, 3, s. 26.
  4. Gurgul E., Bylińska A., Nagalewska Ż. 2003: Promocja jako element marketing - mix na przykładzie wybranej spółdzielni mleczarskiej, [W:] M. Adamowicz (red.), Marketing w strategiach rozwoju sektora rolno-spożywczego, Wydawnictwo SGGW, Warszawa, s. 245.
  5. Kall J., Kłeczek R. 2006: Zarządzanie marką, Wyd. Oficyna Ekonomiczna, Kraków, s. 12.
  6. Kotler P., Armstrong G. 1998: Principles of Marketing, Prentice Hall International, London, s. 248.
  7. Low G.S., Fullerton R.A. 1994: Brands, brand management and the brand manager system: A critical-historical evaluation, Journal of Marketing Research, New York, s. 175.
  8. Ries A., Ries R. 2000: 22 niezmienne prawa zarządzania marką, Wyd. Prószyński i S-ka, Warszawa, s. 10.
  9. Seremak-Bulge J. 2012: Perspektywy rozwoju polskiego rynku mleka po zniesieniu kwot mlecznych, Przegląd Mleczarski, 3, marzec, s. 31-37.
  10. Szajner P. 2011: Interwencja na rynku mleka, Rynek mleka: Stan i perspektywy, nr 41, 21.
  11. Świetlik K. 2011: Spożycie mleka i jego przetworów, Rynek mleka. Analizy rynkowe stan i perspektywy, nr 41, wrzesień, s. 13.
  12. www.mlekovita.com.pl
  13. www.portalspozywczy.pl
  14. www.rankingmarek.pl
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1508-3535
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu