BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Zięba Karolina (Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie)
Tytuł
Skuteczność działań marketingowych
Efficiency of Marketing Activities
Źródło
Zeszyty Naukowe SGGW w Warszawie. Polityki Europejskie, Finanse i Marketing, 2010, nr 3 (52), s. 278-287, tab., bibliogr. 12 poz.
Scientific Journals Warsaw University of Life Sciences - SGGW. European Policies, Finance and Marketing
Słowa kluczowe
Efektywność marketingu, Marketing, Efektywność reklamy, Pomiar efektywności, Efektywne komunikowanie
Marketing efficiency, Marketing, Advertising efficiency, Efficiency measurement, Effective communication
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
W artykule omówiono metody oceny skuteczności działań marketingowych, z uwzględnieniem głównych problemów z tym związanych. Wskazano na różnice pomiędzy skutecznością a efektywnością marketingu. Przedstawiono również przykłady pochodzące z rynku polskiego wskazujące na popularność stosowania poszczególnych mierników przez przedsiębiorstwa oraz na błędy w procesie pomiaru efektów działań marketingowych. (abstrakt oryginalny)

In the paper there have been analyzed the methods for assessing the efficiency of marketing activities, including main problems related with them. There have been pointed out the differences between the effectiveness and efficiency of marketing. It has been also presented the examples from the Polish market indicating the popularity of various measures by companies and the mistakes in the process of measuring the effects of marketing activities. (original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Deshmukh A., Karandikar A., The net promoter movement, "Brand Strategy", 2007, nr 4.
  2. Encyklopedia zarządzania, www.mfiles.ae.krakow.pl
  3. Frątczak-Rudnicka B., Adamski R., Jak nas widzą na rynku? "Marketing w Praktyce" 1997, nr 3.
  4. Gieruła M., Skąd wiadomo, że reklama zadziała? "Businessman Magazine", 1992, nr 7.
  5. Kotarbiński T., Traktat o dobrej robocie, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław-Warszawa 1959.
  6. Łapiński A., Badania mediów dla celów reklamy. W: M. Rydel (red.), Komunikacja marketingowa, Ośrodek Doradztwa i Doskonalenia Kadr, Gdańsk 2001.
  7. Łodziana-Grabowska J., Efektywność reklamy. PWE, Warszawa 1996.
  8. Nestorowicz R., Badanie skuteczności i efektywności komunikacji bezpośredniej, Zeszyty Naukowe Gnieźnieńskiej Wyższej Szkoły Humanistyczno-Menedżerskiej "Milenium", 2007, nr 1.
  9. Pudełkiewicz E., Problem pomiaru (efektywności i skuteczności) w badaniach marketingowych, Prace Naukowe Nr 28, Wydawnictwo Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego, Warszawa 2004.
  10. Sznajder A., Sponsoring, czyli jak promować firmę wspierając innych, Business Press Ltd., Warszawa 1996.
  11. Waglowski W., ROI w public relations, "Marketing w Praktyce" 2006, nr 9.
  12. www.effie.pl
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2081-3430
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu