BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Olejniczak Dominika (Społeczna Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Zarządzania w Łodzi), Dłubakowska-Puzio Ewa (Politechnika Koszalińska), Łowkiewicz Aleksandra (Społeczna Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Zarządzania w Łodzi)
Tytuł
Wykorzystanie możliwości marketingu personalnego w procesie motywowania pracowników
Realizing the Potential of Employee Marketing in the Process of Employees Motivation
Źródło
Zeszyty Naukowe SGGW w Warszawie. Polityki Europejskie, Finanse i Marketing, 2010, nr 3 (52), s. 399-411, rys., wykr., bibliogr. 9 poz.
Scientific Journals Warsaw University of Life Sciences - SGGW. European Policies, Finance and Marketing
Słowa kluczowe
Marketing personalny, Motywowanie pracowników, Zarządzanie zasobami ludzkimi, Komunikowanie wewnętrzne, Systemy motywacyjne, Motywacja do pracy
Personnel marketing, Motivating employees, Human Resources Management (HRM), Internal communication, Motivating systems, Work motivation
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Autorki artykułu pragną ukazać rolę marketingu personalnego w procesie motywowania. Dokonały teoretycznej prezentacji instrumentów marketingu personalnego, roli motywacji w kształtowaniu zachowań pracowniczych. Na podstawie badań własnych w jednostce oświatowej ukazały wpływ instrumentów motywacji na stosunek nauczycieli do wykonywanej pracy. (abstrakt oryginalny)

The authors of the article want to show the role of employee marketing in the process of motivation. They have done a theoretical presentation of the instruments of employee marketing, the role of motivation in shaping of employees behavior. Based on their own researches in an educational unit, authors have shown an influence the instruments of motivation on teachers' attitude for their work. (original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Baruk A. I.: Marketing personalny, Difin, Warszawa 2006.
  2. Baruk A. I.: Postmodernistyczne koncepcje marketingowe w marketing klasyczny, Wyd. "Dom Organizatora, Toruń 2008.
  3. Buczyńska A.: Markowa firma, Personel i Zarządzanie 2008 nr 8.
  4. Bukowska B., Gajda K.: Pigułka z lojalności. Praktyczne aspekty budowania lojalności pracowników, Personel i Zarządzanie 2009 nr 2.
  5. Kozielski R.: Kobiety na rynku. Czy komunikacja wewnętrzna pozwoli firmie pokonać konkurentów, Personel 2007 nr 6.
  6. Rostek R.: Ambasadorowie organizacji, Personel i Zarządzanie 2008 nr 11.
  7. Schultz D.P., Schultz S.E.: Psychologia a wyzwania dzisiejszej pracy, Wyd. PWN, Warszawa 2002.
  8. Sekuła Z.: Motywowanie do pracy. Teorie i instrumenty, Wyd. PWE, Warszawa 2008.
  9. Sekuła Z.: Troskliwy lider (2). Sposoby zapobiegania demotywacji pracowników, Personel 2007 nr 9.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2081-3430
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu