BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kretter Anton (Slovak Agricultural University in Nitra), Kádeková Zdenka (Slovak Agricultural University in Nitra)
Tytuł
Advertising and Public Relations Efficiency Measurement and Control
Źródło
Zeszyty Naukowe SGGW w Warszawie. Polityki Europejskie, Finanse i Marketing, 2011, nr 5 (54), s. 71-77, bibliogr. 5 poz.
Scientific Journals Warsaw University of Life Sciences - SGGW. European Policies, Finance and Marketing
Słowa kluczowe
Public relations, Reklama, Efektywność reklamy, Pomiar efektywności
Public relations, Advertising, Advertising efficiency, Efficiency measurement
Uwagi
summ.
Abstrakt
Public relations and advertising are important tools of marketing activities in meeting the business objectives, contributing the building of reputation and image of the enterprise and the customer´s awareness about the products. PR and advertising help to activate the customer´s interest in buying the product. Implementation of advertising and PR is a cost item for the enterprise. The amount of funds entered into advertising and PR is based on a comparison between actual and desired effect. Monitoring the efficiency of advertising and PR should be oriented primarily on measuring of microeconomic effects. Through this communicative effects in conjunction with other tools of marketing mix can be measured impact on sales (though not exactly) because the ultimate goal is obviously the economic impact of business activities. (original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. JEDLIČKA, M. 2000.Propagačná komunikácia podniku. Trnava: Magna, 2000, 343 s., ISBN 80-85722-09-7.
  2. KÁDEKOVÁ, Z .2009. PR a ich dôležitosť pre úspech spoločnosti na trhu. In:MANAŽMENT, MZDY, PRÁVO A FINANCIE, roč.XVI, 2009, č. 23-24. s. 290 - 305. ISSN: 1335-9568
  3. KRETTER, A. a kol. 2010. Marketing. 4.nezmenené vydanie. Nitra: SPU, 2010, 288 s. ISBN 978-80-552-0355-3.
  4. MATÚŠ, J. 2009. Interakcia externej a internej komunikácie. In: Zborník z vedeckej konferencie Nové trendy v marketingovej komunikácii. Trnava: UCM, 2009. s.221-231. ISBN978-80-8105-090-9.
  5. HES, A. a kol. 2008. Chování spotřebitele při nákupu potravin. Praha: Alfa nakladatelství, 2008, 146 s. ISBN 978-80-97197-20-2.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2081-3430
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu