BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Strzębicki Dariusz (Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie)
Tytuł
Selling of Agricultural Products via the Internet
Sprzedaż produktów rolnych przez Internet
Źródło
Zeszyty Naukowe SGGW w Warszawie. Polityki Europejskie, Finanse i Marketing, 2011, nr 5 (54), s. 176-196, rys., tab., bibliogr. 12 poz.
Scientific Journals Warsaw University of Life Sciences - SGGW. European Policies, Finance and Marketing
Słowa kluczowe
Handel elektroniczny, Handel produktami rolnymi, Produkty rolne, Produkty żywnościowe, Sprzedaż internetowa
e-commerce, Agricultural trade, Agricultural products, Food products, Internet sale
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
W opracowaniu zaprezentowano przykłady wykorzystania Internetu w sprzedaży produktów rolnych. Na podstawie analizy polskich i zagranicznych przypadków autor omówił różne formy elektronicznej sprzedaży produktów rolnych zarówno typu B2C, jak i B2B. W opracowaniu omówiono sposoby funkcjonowania oraz korzyści z wykorzystania różnych rynków elektronicznych i sklepów internetowych produktów rolnych dla rolników oraz nabywców. (abstrakt oryginalny)

The paper discusses examples of the Internet usage as a marketing channel for sale of agricultural products. The paper includes Polish and foreign case studies with description of various forms of electronic sale, both of the B2C and B2B types. The paper discusses operation of various electronic marketplaces and electronic stores of agricultural products. The author also listed advantages and benefits of using electronic agricultural marketplaces for farmers and customers. (original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Aikman K.: Home Grown Cow provides farmers with E-Commerce opportunities, 2011, http://www.mikeroweworks.com/2011/02
  2. AdelaideNow, Riverland farmers are fighting back against supermarkets cutting into their profits by selling fruit directly to customers online, 2010, http://www.adelaidenow.com.au/news/south-australia
  3. Chinese farmers go online to sell products, AFP, March, 2011, http://au.news.yahoo.com
  4. Hoffman D., Novak T.: Marketing in Hypermedia Computer-Mediated Environment. Conceptual Foundations. Journal of Marketing. (1996), Vol. 60
  5. Karasiewicz G. Systemy dystrybucji artykułów rolno-spożywczych na rynku polskim, Wydawnictwa Naukowe Wydziału Zarządzania UW, Warszawa, 2001
  6. Keh H. Shieh E.: Online Grocery Retailing: Success Factors and Potential Pitfalls. Business Horizons Vol. 44, No.4, July 2001
  7. Mahadaven B.:, Making Sense of the Emerging Market Structure in B2B E-Commerce, California Management Review, 2003, http://www.iimb.ernet.in/~mahadev/cmrb2b.pdf
  8. Nicolaisen R.:How will agricultural e-markets evolve. Proceedings of the USDA Outlook Forum, Washington, DC, 2001
  9. Readaway Ch., Smith M.: Godzina Dziennie z Facebook Marketingiem. Helion Press 2010,
  10. Stone J.: Local farmers sell products online, 2010, http://www.theclaytontribune.com/articles
  11. Vietnamese farmers now sell online (2010), http://english.vietnamnet.vn
  12. Warkentin M., Bajaj A.: The On-Demand Delivery Services Model for E-Commerce, in Gangopadhyay, Managing Business with Electronic Commerce: Issues and Trends. Hershey, PA: Idea Group Publishing, 2002 Idea Group Publishing, 2002
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2081-3430
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu