BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kozłowska Barbara Halina
Tytuł
Dydaktyka szkoły wyższej. Wybrane problemy", red. Ulrich Schrade, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa 2010, 112 s.
Źródło
Społeczeństwo i Edukacja. Międzynarodowe Studia Humanistyczne, 2012, nr 2, s. 657-660
Society and Education. International Humanist Studies
Słowa kluczowe
Recenzja, Dydaktyka, Szkolnictwo wyższe
Review, Teaching, Higher education
Abstrakt
Recenzowane opracowanie, skrypt Politechniki Warszawskiej, przeznaczone jest dla doktorantów uczęszczających na seminarium pedagogiczne. Jak wiadomo przed obroną pracy doktorskiej świeży kandydat do tytułu doktora musi doszlifować swoje umiejętności językowe, zawodowe i oczywiście pedagogiczne ku zadowoleniu jego przyszłych słuchaczy. (...) Przedmiotem recenzji są w głównej mierze dwa pierwsze rozdziały. Z psychologicznymi problemami, motywacją wewnętrzną, ukierunkowaniem na unikanie porażek i roli systemu kar oraz nagród w procesie uczenia trudno się nie zgodzić. Nie od dziś wiadomo, że przyswajanie wiedzy jest dla jednych przyjemnością, dla innych stresem, a niezależnie od tego, koniecznością dla tych, którzy w trakcie swojego rozwoju pną się po ścieżkach, żeby nie powiedzieć meandrach i labiryntach kariery naukowej. Bogusław Wolniewicz i Ulrich Schrade, profesorowie, filozofowie, kontynuatorzy i badacze myśli Henryka Elzenberga, są przede wszystkim ortodoksyjnymi wyznawcami aksjocentryzmu. Podkreślają związek zachodniego normotypu cywilizacyjnego z chrześcijaństwem, równocześnie stawiając znak równości pomiędzy pajdocentryzmem i lewactwem. (fragment tekstu)
Pełny tekst
Pokaż
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1898-0171
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu