BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Gajdzik Bożena (Politechnika Śląska)
Tytuł
Przegląd systemów oceny i plasowania dostawców
Review of Suppliers' Estimate and Positioning System
Źródło
Gospodarka Materiałowa i Logistyka, 2015, nr 2, s. 15-21, rys., tab., bibliogr. 11 poz.
Słowa kluczowe
Logistyka zaopatrzenia, Zaopatrzenie, Kryteria wyboru dostawcy
Supply logistics, Supply, Supplier selection criteria
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Celem publikacji jest przedstawienie stosowanych kryteriów systemu oceny i plasowania dostawców na przykładzie wybranych firm produkcyjnych. Jak pokazano w publikacji dostawcy są oceniani na podstawie różnych kryteriów. Są to zarówno cechy opisujące realizację dostawy, jak i samego dostawcę. Dobór kryteriów i mierników oceny uwarunkowany jest specyfiką prowadzonej działalności. Publikacja ma charakter poglądowy i może być wykorzystana w procesie dydaktycznym i praktyce biznesowej. (abstrakt oryginalny)

The paper presents the key solutions using in suppliers' estimate system of enterprises. The criterions are very different. Some of them characterize supply process others describe suppliers. Selection of the criterions in suppliers' estimate system is individual decision of each enterprise. The paper is a form of review about estimation of delivery process in enterprises. The paper can be used by lecturers and managers in their activities. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Bendkowski, J., Radziejowska, G. (2005). Logistyka zaopatrzenia w przedsiębiorstwie. Gliwice: Wydawnictwo Politechniki Śląskiej.
  2. Ficoń, K. (2001). Procesy logistyczne w przedsiębiorstwie. Gdynia: Impuls Plus Consulting.
  3. Gajdzik, B. (2013). Zakupy zaopatrzeniowe w przedsiębiorstwie hutniczym. Gospodarka Materiałowa i Logistyka, 65 (3), 25-32.
  4. Gajdzik, B. (2010) Producenci stali i wyrobów hutniczych jako klienci na rynku dóbr i usług przemysłowych. Gospodarka Materiałowa i Logistyka, 62 (2), 8-11.
  5. Gołembska, E. (2002). Kompendium wiedzy o logistyce. Warszawa: PWN.
  6. Lysons, K. (2004). Zakupy zaopatrzeniowe. Warszawa: PWE.
  7. Mitręga, M. (2008). Marketing relacji. Teoria i praktyka. Warszawa: Wyd. CeDeWu.
  8. Nogalski, B., Niewiadomski, P. Koncepcja oceny dostawcy w elastycznym zakładzie wytwórczym - strategiczna perspektywa sukcesu, (zif.wzr.pl/pim/2013_4_2_22.pdf).
  9. Urbaniak, M. (1999). Marketing przemysłowy. Warszawa: Wyd. Prawno-Ekonomiczne INFOR.
  10. Procedura oceny dostawców Severstallat Silesia Sp. z o.o: www.severstallat.eu/cms.php?getfile=1207
  11. www.capsresearch.com: Przykład: Mierniki oceny funkcji zakupowej wg CAPS research, cyt. za: http: //serwis.sgh.waw.pl/materialy/UserFiles/Files/plik_51306cc64a07c.pdf
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1231-2037
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu