- Autor
- Ożarek Grażyna (Urząd Miasta Stołecznego Warszawy)
- Tytuł
- Obowiązki biznesu wynikające z umowy społecznej
Business Obligations as a Consequence of a Social Contract - Źródło
- Annales : etyka w życiu gospodarczym, 2007, vol. 10, nr 1, s. 181-186
Annales. Ethics in Economic Life - Słowa kluczowe
- Społeczna odpowiedzialność biznesu, Zaufanie społeczne, Odpowiedzialność przedsiębiorstwa
Corporate Social Responsibility (CSR), Social trust, Enterprise responsibility - Uwagi
- summ.
- Abstrakt
- Odpowiedzialność społeczna biznesu (ang. Corporate Social Responsibility - CSR), to szerokie i dynamiczne podejście koncentrujące się na mechanizmach zarządzania obejmujących odpowiedzialność, kierowanie i etykę w odniesieniu do wszystkich zainteresowanych. W artykule postawiono tezę, że najważniejszym obowiązkiem i najcenniejszą formą społecznej odpowiedzialności biznesu są takie działania, które przyczyniają się do wytwarzania wysokiej jakości produktów/usług przy stałym obniżaniu kosztów produkcji, a tym samym produktu. (fragment tekstu)
Corporate Social Responsibility (CSR) concentrates on managing mechanisms which involve responsibility, management and ethics. A thesis proposed in the article is that the most valuable form of CSR are actions that contribute to the production/delivery of high-quality goods or services. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
- Pełny tekst
- Pokaż
- Bibliografia
- S.T. Foster, Managing Quality an Integrative Approach, Prentice Hall, Upper Saddle River, New Jersey 2001.
- Ikea ostrzega przed groźnymi łóżeczkami, "Życie Warszawy", 29 marca 2006.
- P. Rożyński, Megawyroki za megaoszustwa, "Gazeta Wyborcza" 14 lipca 2004.
- P. Kotler, Konkurencyjność a charakter społeczny, [w:] F. Hesselbein, M. Goldsmith, R. Beckhard (red.), Organizacja przyszłości, Business Press, Warszawa 1998.
- A. Stafiej, P. Próchenko, CSR - komunikowanie o społecznej odpowiedzialności biznesu, www.opoka.org.pl/x/xb/csr.html
- Społeczna odpowiedzialność biznesu w percepcji Polaków. Opracowanie ARFP na podstawie referatu K. Janickiego wygłoszonego podczas Konferencji Instytutu Spraw Publicznych "Świadomość Ekonomiczna Społeczeństwa i Wizerunek Biznesu", 7 kwietnia 2004 r.
- A. Mitraszewska, Nowe oblicze filantropii, "Gazeta Wyborcza" 27 lipca 2006.
- Cytowane przez
- ISSN
- 1899-2226
- Język
- pol