BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Adeoti John Olatunji (Nigerian Institute of Social and Economic Research), Adeyinka Foluso (Nigerian Institute of Social and Economic Research), Odekunle Kolade (Nigerian Institute of Social and Economic Research)
Tytuł
Features of Academia-Industry Interactions in Nigeria from the Perspective of Manufacturing Firms
Cechy interakcji akademicko-przemysłowych w Nigerii z perspektywy przedsiębiorstw produkcyjnych
Źródło
Przegląd Prawno-Ekonomiczny, 2010, nr 11, s. 70-86, wykr., tab., bibliogr. 13 poz.
Słowa kluczowe
Sektor przedsiębiorstw, Placówki badawczo-rozwojowe, Projekty innowacyjne
Manufacturing sector, R&D facility research, Innovative Projects
Uwagi
streszcz., summ.
Kraj/Region
Nigeria
Nigeria
Abstrakt
Wkład nauki w rozwój gospodarczy zależy, od stopnia w jakim przedsiębiorstwa są w stanie zatrudniać wiedzę, którą generują. Ten artykuł sporządzono na podstawie raportu z badania nigeryjskich przedsiębiorstw produkcyjnych, którego celem było ustalenie poziomu i zakresu interakcji przedsiębiorstw ze środowiskiem akademickim zawierającym uniwersytety i publiczne instytucje badawcze i ich implikacje dla tworzenia lokalnych możliwości technologicznych. Wyniki badania pokazały, że podczas gdy firmy stosują istniejące procesy produkcyjne do wytwarzania produktów, które są nowe w Nigerii to możliwości R&D (badań i rozwoju, ang. research and development) są wciąż stosunkowo słabe. Środowisko akademickie zajęło najmniej ważną pozycję w postrzeganiu przez przedsiębiorstwa jako źródło wiedzy, które pociąga za sobą nowe projekty albo realizację istniejących innowacyjnych projektów. Firmy na ogół postrzegają jakość R&D na uniwersytetach i w instytucjach badawczych jako niską instytuty badawcze będą niskie, i od tego zależy ich ograniczony wewnętrzny R & D. Z tego wynika, że budowanie lokalnych zdolności technologicznych wymagałoby podniesienia jakości badań i rozwoju na uniwersytetach i w instytucjach badawczych oraz aktywną promocję wspólnych projektów badawczo-rozwojowych między przedsiębiorstwami i uczelniami/ośrodkami badawczymi. (abstrakt oryginalny)

The contribution of academia to economic development depends on the extent to which firms are able to employ the knowledge they generate. This paper draws from the report of a survey of Nigerian manufacturing firms aimed at ascertaining the level and scope of firms' interaction with the academia comprising of universities and public research institutes, and their implications for building local technological capability. The results of the study showed that while firms have used existing production processes to manufacture products that are new to Nigeria, R&D capability is still relatively weak. The academia took the least position in the perception of firms as source of knowledge that had resulted in new projects or completion of existing innovative projects. Firms generally perceive the quality of R&D in the universities and research institutes to be low, and hence depend largely on their limited in-house R&D. It thus follows that building local technological capability would require raising the quality of R&D in universities and research institutes, and active promotion of collaborative R&D projects between firms and universities/research institutes. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Adeoti J.O., Biotechnology R&D Partnership for Industrial Innovation in Nigeria, "Technovation" 2005.
  2. Adeoti, J.O., Building Technological Capability in the Less Developed Countries: The Role of a National System of Innovation, "Science and Public Policy" 2002.
  3. Arocena R., Sutz J., Emerging neoperipheral structures and gardening policies. Presented at the DRUID Summer Conference, Industrial Dynamics, Innovation and Development. Elsinore, Denmark 2004, 14-16 June.
  4. Bloom D., Canning D., Chan K., Higher education and economic development in Africa. Report commissioned by World Bank, Washington, DC, 2005.
  5. Davis C.H., Carden F., Research effectiveness and R&D evaluation in developing countries, "Knowledge and Policy" 1998, Vol.10, No. 4.
  6. Etzkowitz H., Leydesdorff L., The Dynamics of Innovation: From National Systems and 'Mode 2' to a Triple Helix of University-Industry-Government Relations, "Research Policy" 2000.
  7. Kim L., Imitation to Innovation: The Dynamics of Korea's Technological Learning, Harvard University Press, Boston, MA, 1997.
  8. Lall S., Navaretti G.B., Teitel S., Wignaraja G., Technology and Enterprise Development: Ghana Under Structural Adjustment, Macmillan Press Ltd., London 1994.
  9. Lundvall B., Introduction, in B. Lundvall (ed.), National System of Innovation - Towards a Theory of Innovation and Interactive Learning, Pinter Publishers, London 1992.
  10. Nelson R.R. (ed.), National Innovation Systems - A Comparative Analysis, Oxford University Press, New York 1993.
  11. NPC, Report of the Nigeria Vision 2020 National Technical Working Group on Manufacturing Thematic Area, National Planning Commission (NPC), Abuja, Nigeria 2009.
  12. Okejiri E., Foreign Technology and Development of Indigenous Technological Capabilities in Nigerian Manufacturing Industry, "Technology in Society" 2000.
  13. Oyeyinka B., Technological Learning in African Industry: A Study of Engineering Firms in Nigeria, "Science and Public Policy" 1997.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1898-2166
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu