BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Guzik Aldona (Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie; Wyższa Szkoła Zarządzania i Bankowości w Krakowie)
Tytuł
Gadżetomania nośny wymiar kultury konsumpcyjnej
Źródło
Zeszyt Naukowy.pl / Wyższa Szkoła Zarządzania i Bankowości w Krakowie, 2013, nr 28, 12 s., bibliogr. 16 poz.
Słowa kluczowe
Globalizacja, Kultura, Konsumpcja indywidualna
Globalization, Culture, Individual consumption
Uwagi
streszcz.
Abstrakt
Globalizacja to termin stosowany do opisu wielu procesów w różnych dziedzinach naszego życia. Głównym jej aspektem jest homogenizacja świata we wszystkich jego zakresach. Jednak, czy w tej unifikacji nie ma jednocześnie potrzeby podkreślania swej indywidualności, odrębności? W niniejszym artykule zostanie pokazane zjawisko gadżetomanii polegające na przedstawianiu siebie innym - jako odrębnych aktorów w zglobalizowanym świecie, ale jednocześnie jako przykład dalszej ekspansji kultury konsumpcyjnej. (abstrakt oryginalny)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Bajkowski T., Sawicki K. (red.), Tożsamość osobowa a tożsamości społeczne, Trans Humana, Białystok 2001.
  2. Bauman Z., Ponowoczesność jako źródło cierpień, Sic!, Warszawa 2000.
  3. Dunn R. G., Identity Crises, a Social Critique of Postmodernism, University of Minnesota Press, Minneapolis 1998.
  4. Gajdziński P., Świat gadżetów. Kosztowne drobiazgi, "Rzeczpospolita" 1999, nr 26.
  5. Gare A. E., Postmodernism and the Environmental Crisis, Routledge, London, 1995.
  6. Godzic W., Oglądanie i inne przyjemności kultury popularnej, Universitas, Kraków 1996.
  7. Haferkamp H. H., Smelser N. J. (red.), Social Change and Modernity, California University Press, Berkley 1992.
  8. Niezgoda A., Chorzy na fiubździu, "Polityka" nr 49 (2481).
  9. Sztompka P., Socjologia. Analiza społeczeństwa, Znak, Warszawa 2003.
  10. Szymański W., Globalizacja, wyzwania i zagrożenia, Difin, Warszawa 2001.
  11. Wieczorkiewicz A., O funkcji i retoryce wypowiedzi muzealnej, Pejzaż muzealny, PSL- Konteksty, nr 1-2, 1996.
  12. www.bankier.pl.
  13. www.interia.pl.
  14. www.kaila.pl.
  15. www.mirabella.pl.
  16. www.onet.pl.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2300-6285
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu