BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kowalska-Musiał Magdalena (Wyższa Szkoła Zarządzania i Bankowości w Krakowie), Ziółkowska Aneta (Wyższa Szkoła Zarządzania i Bankowości w Krakowie)
Tytuł
Analiza czynnikowa w badaniach struktury relacji w marketingu relacyjnym
Źródło
Zeszyt Naukowy.pl / Wyższa Szkoła Zarządzania i Bankowości w Krakowie, 2013, nr 27, 15 s., tab., bibliogr. 6 poz.
Słowa kluczowe
Marketing relacji, Analiza czynnikowa, Strategia rynkowa
Relationship marketing, Factor analysis, Market strategy
Uwagi
streszcz.
Abstrakt
Współczesne strategie rynkowe przedsiębiorstw związane są z utrzymaniem relacji z różnymi podmiotami rynku, w tym klientami. Wiedza pochodząca z analizy tych danych ma ukryty, specyficzny i unikalny charakter, trudny do skopiowania przez konkurencję, zatem może stanowić podstawę do konstruowania przewagi rynkowej opartej o relacje rynkowe. Opisując zjawiska interakcji oraz relacji rynkowych można uzyskać wiele zmiennych. Aby wyłonić ukryte i ponadjednostkowe (emergentne) cechy relacji rynkowych, można wykorzystać eksploracyjną analizę czynnikową EFA (ang. exploratory factor analysis), oraz konfirmacyjną analizę czynnikową CFA (ang. confirmatory factor analysis). Celem artykułu jest zaprezentowanie wyników modeli czynnikowych jako metody identyfikacji ukrytych własności relacji rynkowych w przekroju czynników lub konstruktów. (abstrakt oryginalny)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Kowalska-Musiał M., Modele APIM w kształtowaniu relacji usługowej [w:] Przedsiębiorstwo i klient w gospodarce opartej na usługach, Rudowska I., Soboń M. (red.), Difin, Warszawa 2009.
  2. Sagan A., Badania marketingowe. Podstawowe kierunki, Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Kraków 2004.
  3. Sagan A., Model pomiarowy satysfakcji i lojalności [on-line], protokół dostępu: www.statsoft.pl
  4. Stanisz A., Przystępny kurs statystyki z zastosowaniem Statistica pl - na przykładach z medycyny, t. 3: Analizy wielowymiarowe, Statsoft, Kraków 2007.
  5. Sztenberg-Lewadowska M., Analiza czynnikowa w badaniach marketingowych, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2008.
  6. Zakrzewska M., Analiza czynnikowa w budowaniu i sprawdzaniu modeli psychologicznych, PWN, UAM, Poznań 1995.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2300-6285
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu