BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Krzeszowski Wojciech Dawid (Wrocław University of Economics, Poland)
Tytuł
Problems of Setting the Pricing Policy of an Enterprise
Problemy kształtowania polityki cenowej przedsiębiorstwa
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2010, nr 145, s. 65-74, tab., bibliogr. 6 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics
Tytuł własny numeru
Quantitative Methods in Accounting and Finance
Słowa kluczowe
Polityka cenowa, Rentowność przedsiębiorstwa, Zarządzanie przedsiębiorstwem, Ustalanie cen
Pricing policy, Enterprise profitability, Enterprise management, Price-fixing
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Zarządzanie przedsiębiorstwem wiąże się z koniecznością ciągłej optymalizacji przychodów i kosztów w celu zwiększania rentowności działalności. Do najistotniejszych elementów kształtujących wynik finansowy jednostki należą ceny sprzedaży produktów oraz towarów. Prawidłowe ustalenie poziomu cen wymaga przeanalizowania różnych elementów mających wpływ na decyzję przedsiębiorcy odnośnie do ich wysokości. W artykule zawarto wybrane uwagi na ten temat. (abstrakt oryginalny)

The issue of setting the pricing policy is very complex and very often it is highly difficult to definitively set the level of prices. No single universal solution can be put forward here because each case requires an individual approach and consideration of many factors. The policy of price setting requires a continuous co-operation of the sales and marketing and financial departments. Considerations in this area should be made continuously and from a wide perspective. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Altkorn J., Podstawy marketingu, Instytut Marketingu, Kraków 1994.
  2. Jaruga A., Nowak W., Szychta A., Rachunkowość zarządcza, Absolwent, Łódź 2001.
  3. Kotler Ph., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner & Ska, Warszawa 1994.
  4. Mazurek-Łopacińska K., Zachowania nabywców jako podstawa strategii marketingowej, AE, Wrocław 1997.
  5. Nowak E., Rachunkowość zarządcza, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 2001.
  6. Nowak E., Piechota R., Wierzbiński M., Rachunek kosztów w zarządzaniu przedsiębiorstwem, PWE, Warszawa 2004.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu