BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Luengo Óscar García (University of Granada, Spain), Marin Javier García (University of Granada, Spain)
Tytuł
Spanish TV Portrayal of Terrorism During the 2008 Campaign : an Example of Polarised Pluralism?
Obraz terroryzmu w hiszpańskiej telewizji podczas kampanii wyborczej 2008 roku : przykład spolaryzowanego pluralizmu?
Źródło
Przegląd Europejski, 2013, nr 3, s. 49-65, fot., bibliogr. 8 poz.
Słowa kluczowe
Kampania wyborcza, Partie polityczne, System parlamentarny, Negocjacje, Terroryzm
Election campaign, Political parties, Parliamentary system, Negotiations, Terrorism
Uwagi
summ., streszcz.
Kraj/Region
Hiszpania
Spain
Abstrakt
Niniejszy artykuł prezentuje relacje telewizyjne po ataku terrorystycznym, który miał miejsce podczas kampanii wyborczej w Hiszpanii w 2008 roku. Punktem wyjścia jest stwierdzenie, że w systemach medialnych określanych jako "spolaryzowany pluralizm" poszczególne tematy ujmowane są przez media w ramy konkurencji wyborczej i przedstawiane z perspektywy stanowisk poszczególnych partii politycznych. Analiza pokazuje, że nawet w przypadku kwestii wyjątkowo istotnych, takich jak terroryzm, dynamika spolaryzowanego pluralizmu wykrzywia przekaz w taki sposób, iż do odbiorców kierowane są odmienne wersje wydarzeń. (abstrakt oryginalny)

This paper presents the television coverage of a terrorist attack during the 2008 election campaign in Spain. The starting point is that in media systems known as polarized pluralist, issues are usually framed through the lenses of electoral competition, portrayed from the point of view of political parties. Analysis shows that even in the case of important issues such as terrorism, the dynamics of polarised pluralism bias its coverage, offering different versions of events to citizens. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Ansolabehere Stephen, Shanto Iyengar (1997), Going Negative: How Political Advertisements Shrink and Polarize the Electorate, New York.
  2. Gonzáles Juan Jesús, Rodriguez Raque, Castromil Anton (2010), A Case of Polarized Pluralism in a Mediterranean Country. The Media and Politics in Spain, Mediterranean Edition, vol. 5(1/2).
  3. Hallin Daniel C. (2004), Comparing media systems: Three models of media and politics, Cambridge.
  4. Jamieson Kathleen Hall (1992), Dirty Politics; Deception, Distraction, and Democracy, New York/Oxford.
  5. Malaina Guillermo (8.03.2008), La familia de Isaías se negó a recibir a Rajoy, El Público, http://www.publico.es/espana/57621/la-familia-de-isaias-se-nego-a-recibir-arajoy (1.09.2013).
  6. Patterson Thomas (1994), Out of Order, New York.
  7. Sampedro Victor, Pérez Francisco Seoane (2008), The 2008 Spanish general elections:"Antagonistic bipolarization" geared by presidential debates, partisanship, and media interests, The International Journal of Press/Politics, vol. 13(3), 336-344.
  8. Strömbäck Jesper, & Luengo Oscar G. (2008), Polarized Pluralist and Democratic Corporatist Models A Comparison of Election News Coverage in Spain and Sweden, International Communication Gazette, volume 70(6), p. 547-562.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1641-2478
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu