BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Baryła-Paśnik Małgorzata (Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie), Piekarski Wiesław (Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie), Maj Grzegorz (Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie), Piecak Anna (Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie)
Tytuł
Potrzeby nabywcze konsumentów na poziomie detalicznym w sektorze przemysłu mleczarskiego
Źródło
Czasopismo "Ekonomia i Zarządzanie", 2014, nr 2, s. 28-33, fot., rys., bibliogr. 13 poz.
Słowa kluczowe
Preferencje konsumenta, Rynek mleka, Satysfakcja klienta, Lojalność klientów, Konsument, System społeczno-ekonomiczny
Consumer preferences, Milk market, Customer satisfaction, Customer loyalty, Consumer, Social economic system
Uwagi
streszcz.
Abstrakt
W przedstawionym artykule porusza się istotny problem dotyczący potrzeb konsumentów w sektorach przemysłowych ze szczególnym uwzględnieniem sektora przemysłu mleczarskiego. Przemysł mleczarski jest szeroko rozbudowanym sektorem działającym na rynku, a zarazem jest również narażony na szereg zagrożeń związanych z wytworzeniem produktów. Coraz częściej wprowadza się nowe bardziej ulepszone produkty na rynek, w celu powiększenia udziału na rynku, zdobyciem uznania przez konsumentów, którzy stawiają coraz to większe wymagania, co do wytwarzanych produktów mleczarskich. (abstrakt oryginalny)
Dostępne w
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Dunaj B. (red.), 2003, Popularny słownik języka polskiego, Wydawnictwo Wilga, Warszawa.
  2. Gordon I.H., 2001, Relacje z klientem. Marketing partnerski, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  3. Górska-Warsewicz H., 2003, Znaczenie marki produktu w decyzjach konsumentów na rynku żywności, [w:] red. Pilarski S., Decyzje konsumentów i ich determinanty, Uniwersytet Warmińsko-Mazurski, Olsztyn.
  4. Karwińska A. (red.), 2006, Odkrywanie socjologii. Podręcznik dla ekonomistów, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  5. Kieżel E. (red.), 2004, Racjonalność konsumpcji i zachowań konsumentów, AE, Warszawa.
  6. Kłopocka A., 2004, Oczekiwania klientów a jakość detalicznych usług bankowych, Bank i Kredyt, Warszawa.
  7. Kuśmierek M., Marak J., 2011, Preferencje nabywców jako determinanta strategii asortymentowych przedsiębiorstw na rynki; produktów mleczarskich, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Zeszyty Naukowe (177).
  8. Lemanowicz M., Szwacka-Mokrzycka J., 2009, Preferencje polskich konsumentów na rynku przetworów mleczarskich w latach 2004-2008, SGGW, Warszawa 2009.
  9. Nowak M., Trziszka T., Szołtysik M., 2007, Preferencje konsumentów mlecznych napojów fermentowanych, Żywność. 11 Nauka. Technologia. Jakość, nr 1 (50).
  10. Reber A.S., 2000, Słownik psychologii, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa.
  11. Stodulny P., 2006, Analiza satysfakcji i lojalności klientów bankowych, CeDeWu, Warszawa.
  12. Światowy G., 2006, Zachowanie konsumentów, Wydawnictwo Prawnicze, Warszawa.
  13. Świda J., Sikora T., 1999, Preferencje konsumenckie cech jakości produktów mleczarskich w Polsce południowo-wschodniej, Żywność, Nauka. Technologia. Jakość, nr 1.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2084-963X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu