BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Zygier Marta (Uniwersytet Warszawski, doktorant)
Tytuł
Oddział a przedstawicielstwo przedsiębiorcy zagranicznego
Źródło
Czasopismo "Ekonomia i Zarządzanie", 2014, nr 4, s. 6-8, bibliogr. 2 poz.
Słowa kluczowe
Przedsiębiorstwo zagraniczne, Przedstawicielstwo, Formy działalności gospodarczej, Działalność gospodarcza
Foreign enterprises, Representation, Legal forms of economic activity, Business activity
Abstrakt
Przedsiębiorca zagraniczny może wybrać formę organizacyjno-prawną prowadzenia swojej działalności w Polsce. Zasada wolności gospodarczej pozwala podmiotowi zagranicznemu na powzięcie swobodnej decyzji w tej sprawie. Każda z form ma swoje zalety i wady, a przy odpowiednim ich wykorzystaniu może przynieść korzyść zagranicznemu przedsiębiorcy, który to najlepiej orientuje się, która forma organizacyjno-prawna spełnia jego wymagania i najpełniej odpowiada profilowi prowadzonej przez niego działalności gospodarczej. Dzięki możliwości utworzenia oddziału lub przedstawicielstwa, podmiot prowadzący działalność gospodarczą zagranicą, któremu zależy na rozszerzeniu zasięgu swojej aktywności poza granicami administracyjnymi swojego kraju nie musi tworzyć odrębnego przedsiębiorcy z siedzibą na terenie Polski. (fragment tekstu)
Dostępne w
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Szydło M., 2004, Charakter prawny oddziałów przedsiębiorców zagranicznych, [w:] Glosa Nr 12.
  2. Zdyb M., 2007, Oddziały i przedstawicielstwa podmiotów zagranicznych w Polsce. Zagadnienia prawne i podatkowe, Warszawa.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2084-963X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu