BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Bombała Bronisław (Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie)
Tytuł
Karola Adamieckiego harmonia duchowa jako podstawa etycznej kultury organizacji
Karol Adamiecki's Harmony of Spirit as a Basic Ethical Organisational Culture
Źródło
Annales : etyka w życiu gospodarczym, 2006, vol. 9, nr 1, s. 125-132
Annales. Ethics in Economic Life
Słowa kluczowe
Historia myśli ekonomicznej, Etyka, Kultura organizacji
History of economic thought, Ethics, Corporate culture
Uwagi
summ.
Adamiecki Karol
Abstrakt
Jako wprowadzenie do referatu przytoczę stwierdzenie Karola Adamieckiego, które zachowuje wciąż niezwykłą aktualność: [...] jedną z najważniejszych zasad wydajności jest sprawiedliwe i uczciwe postępowanie. [...] Zdaje się, że nadchodzi czas, iż człowiek wypróbowawszy wszystkie sposoby, aby tę prawdę ominąć, będzie jednak musiał do niej powrócić, jako do jednej z najważniejszych podstaw życia gospodarczego". Jakże prorocze okazały się te słowa zważywszy na poszukiwania w polskiej i światowej teorii organizacji i zarządzania antidotum na kryzysy etyczne nękające przedsiębiorstwa i społeczeństwa. (fragment tekstu)

The paper searches for an answer to the question: what conditions have to be fulfilled to lead to harmony of spirit in an organisation? Harmony of spirit - the basic rule discovered by Karol Adamiecki - reflects the essence of cooperation of people in an organisation. The achievement of harmony in group activity is not easy. The indication of factors which help to attain harmony of spirit seems to be a task that adds a new dimension to a modern search of ethical business. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. K. Adamiecki, O nauce organizacji. Wybór pism, PWE, Warszawa 1985, s. 203.
  2. B. Bombała, Panorama nihilistycznych przemian w technopolu, [w:] Z. Kunicki (red.), Oblicz nihilizmu, Wyd. UWM w Olsztynie, Olsztyn 2001, s. 50-63.
  3. A.K. Koźmiński, Zarządzanie w warunkach niepewności. Podręcznik dla zaawansowanych, PWN, Warszawa 2004, s. 10.
  4. P. Kotler, Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Wyd. Felberg SJA, Warszawa 1999, s. 13-26.
  5. W. Gasparski, Społeczna odpowiedzialność biznesu: argumenty przeciw i za, "Annales" 2004, t. 7, nr 1.
  6. B. Rok, Potrójna linia przewodnia, czyli twórcze strategie zarządzania, [w:] M.K. Stasiak (red.), Twórczość użyteczna w zarządzaniu i działaniu, Wyd. WSHE w Łodzi, Łódź 2001, s. 121.
  7. B. Bombała, W poszukiwaniu nowego modelu kształcenia menedżera, "Annales" t. 7, nr 2, s. 95.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-2226
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu