BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Brzozowski Andrzej (ABB sp. z o.o.), Wróblewska Anita (ABB sp. z o.o.)
Tytuł
Odpowiedzialność moralna w działalności gospodarczej na przykładzie ABB w Polsce
Business Ethics in ABB Poland - a Case Study
Źródło
Annales : etyka w życiu gospodarczym, 2006, vol. 9, nr 2, s. 105-112
Annales. Ethics in Economic Life
Słowa kluczowe
Etyka biznesu, Wartości i normy etyczne, Strategia przedsiębiorstwa, Rozwój zrównoważony przedsiębiorstwa
Business ethics, Value and ethical norms, Corporation strategies, Enterprise sustainable development
Uwagi
summ.
Firma/Organizacja
ABB Sp. z o.o.
Abstrakt
ABB jest liderem w dziedzinie technologii energetyki i automatyki, dzięki którym klienci z sektora usług komunalnych i przemysłu mogą doskonalić poziom własnej działalności, obniżając jednocześnie negatywny wpływ na środowisko naturalne. Firmy Grupy ABB działają w około 100 krajach i zatrudniają około 102 tysięcy osób. ABB działa na rzecz zrównoważonego rozwoju, dostarczając ekologicznych produktów, wprowadzając swoje najnowsze technologie na rynki wschodzące, uczestnicząc we wspólnych przedsięwzięciach, podnosząc standardy działania w łańcuchu dostaw i nieustannie doskonaląc własne działania w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu. Główne zakłady ABB w Polsce znajdują się w Łodzi, Warszawie, Przasnyszu, mniejsze lokalizacje m.in. we Wrocławiu, Krakowie czy Katowicach. Biznesowe zasady odpowiedzialności, szacunku i determinacji zostały określone jako wytyczne sposobu zachowania pracowników ABB względem siebie nawzajem, względem naszych klientów i partnerów biznesowych oraz udziałowców i społeczności, wśród których prowadzimy działalność. (fragment tekstu)

The object of the paper is to demonstrate how ABB Group not only acts in accordance with international law norms but also encourages their employees to use the highest ethical standards and honesty in business. The main ethical guidelines set out by ABB are as follows:
1. "zero-tolerance" approach, that is being in total compliance with domestic and international legal regulations as well as ethical standards followed by ABB.
2. Ensuring that there are no irregularities of any kind in booking all transactions concluded by ABB.
3. Ongoing provision of training for the staff in an effort to make them aware of the ways of solving ethical problems.
4. Provision of counselling if there is an issue of that kind.
5. Regular supervision of the application of ethical principles and allowing the employees to report any noticed failure to comply with them. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. R. A. Buchholz, Principles of Environmental Management: The Greening of Business, Englewood Cliffs, Prentice Hall 1993, s. 58.
  2. R. Jeurissen, Business in Response to the Morally Concerned Public, [w:] H. van Luijk, P. Ulrich, Fading Public Interest: Ethical Challenge on Business Policy and Corporate Communications, Kluwer Academic Publisher, Dordrecht 1995, s. 11.
  3. P. Partley, Etyka w biznesie, Gebethner & Spółka, Warszawa 1998, s. 12.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-2226
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu