BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Garbacz Agnieszka (Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych S.A.)
Tytuł
Handel elektroniczny
Źródło
Czasopismo "Ekonomia i Zarządzanie", 2014, nr 1, s. 14-15, fot., bibliogr. 1 poz.
Słowa kluczowe
Elektronika, Artykuły gospodarstwa domowego, Handel elektroniczny
Electronics, Household articles, e-commerce
Abstrakt
Udział sektora elektronicznego w PKB kształtuje się na poziomie 1,6-1,7%. Sprzedaż w sektorze elektronicznym stanowiła w ostatnich latach około 2,2% sprzedaży w całym polskim przemyśle. Wartość polskiego rynku elektronicznego to około 7,3 mld EUR, podczas gdy wartość produkcji sprzedanej polskiego przemysłu elektronicznego to około 4 mld EUR. Skala zaangażowania zagranicznego kapitału w polski przemysł elektroniczny systematycznie powiększa się. Proces ten, jak na razie związany jest z opłacalnością rozwoju produkcji w Polsce poprzez stosunkowo niski poziom płac w porównaniu do krajów Unii Europejskiej, korzystne położenie geograficzne Polski oraz dostępnością rynków Unii Europejskiej. Praktycznie każda większa firma elektroniczna w Polsce należy w części lub całości do któregoś z zagranicznych koncernów. (fragment tekstu)
Dostępne w
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Garbacz A., 2010, Rynek elektroniczny w Polsce, PAIiIZ, Warszawa.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2084-963X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu