BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Tytuł
Historia Saatchi & Saatchi
Źródło
Czasopismo "Ekonomia i Zarządzanie", 2014, nr 1, s. 30, fot., bibliogr. 2 poz.
Słowa kluczowe
Agencje reklamowe, Przedsiębiorstwo konsultingowe, Przedsiębiorstwo usługowe
Advertising agency, Consulting firms, Service enterprise
Firma/Organizacja
Saatchi & Saatchi
Abstrakt
Przez pewien czas firma Saatchi & Saatchi była najbardziej znaną agencją reklamową w świecie. Przedstawiająca mężczyznę w ciąży reklama, która miała zachęcić do planowania rodziny, była kontrowersyjna, ale przyniosła ogólnokrajową sławę małej agencji, kontrolowanej przez braci Charlesa i Maurice'a Saatchi. Udział tej agencji w zakończonej powodzeniem pierwszej kampanii wyborczej Margaret Thatcher w 1979 r. przyniósł jej rozgłos już nie tylko krajowy, ale i międzynarodowy. Jednakże wspaniała reputacja nie zadowoliła braci Saatchi. Postanowili oni stworzyć firmę międzynarodową. Pod koniec dziesięciolecia, zgodnie z dążeniem obu braci, Saatchi & Saatchi stała się pierwszą międzynarodową, interdyscyplinarną organizacją marketingową i konsultingową. Miała też poważne kłopoty finansowe. Pod presją bankierów i udziałowców bracia Saatchi zrzekli się kierowania firmą. Nowe kierownictwo przystąpiło do demontażu imperium zrodzonego z wizji obu braci. (fragment tekstu)
Dostępne w
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Kay J., Podstawy sukcesu firmy, Przekład Andrzej Ehrlich, PWE, Warszawa 1996.
  2. Wikipedia, http://en.wikipedia.org/wiki/Saatchi_%26_Saatchi [Dostęp: 01.09.2013].
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2084-963X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu