BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Hejduk Krzysztof (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie)
Tytuł
Grywalizacja w e-learningu : gra strategiczna on-line Akademii PARP "Gwiezdne szkolenia"
Gamification in e-Learning : "Space Training", an Online Strategy Game by the PARP Academy
Źródło
Zarządzanie Zasobami Ludzkimi, 2015, nr 2, s. 77-89, tab., bibliogr. 18 poz.
Słowa kluczowe
Zdalne nauczanie, b-learning, Gry strategiczne, Grywalizacja, Szkolenia, Gry symulacyjne, Studium przypadku
e-learning, b-learning, Strategic games, Gamification, Training, Simulation games, Case study
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Studium przypadku grywalizacji opartej na wykorzystaniu gry edukacyjnej dotyczy projektu Akademia PARP - największego polskiego projektu e-learning typu MOOC, zwiększającego adaptacyjność kadr przedsiębiorstw. Projekt, realizowany na zlecenie PARP od 2006 r. do końca 2014 r., pozyskał 200 tys. uczestników, oferując 1000 godzin sitting time wielomodułowych szkoleń (e-learning, m-learning, b-learning) о tematyce biznesowej. W projekcie znalazły się nowe rozwiązania uczące np. społeczności szkoleniowe czy web-based rapid learning. W latach 2009-2011 prawie 1000 osób skorzystało z symulacyjnej gry strategicznej on-line "Gwiezdne szkolenia" z rożnymi formami współdziałania i rywalizacji pomiędzy zespołami uczestników. Na tym przykładzie przedstawiono analizę wykorzystania grywalizacji w e-learningu do szkolenia, rekrutacji i motywowania uczestników. (abstrakt oryginalny)

This gamification case study is based on the use of an educational game and applies to a PARP Academy project, the greatest Polish MOOC-type e-learning project for improving the adaptiveness of company staff. The project was commissioned by the Polish Agency for Enterprise Development (PARP) and spanned the years 2006-2014. It attracted 200,000 participants and offered 1,000 hours of multi-module sitting time training (e-learning, m-learning, and b-learning) covering business topics. The project included new teaching solutions such as training communities and web-based rapid learning. Almost 1,000 people benefited from the Space Training online strategic simulation game with its various forms of cooperation and competition among teams of participants over the years 2009-2011. This example is the basis of an analysis of the application of gamification in e-learning for training, recruiting, and motivating participants. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Arevolo De Azevedo Filho W., Latham L. (2006), Key Reasons Why You Should Consider a'Learning by Gaming' Strategy, Gartner 31 March 2006, Gartner Research (komercyjna publikacja badawcza).
  2. Arevolo De Azevedo Filho W. i inni (2006), "Hype Cycle for E-Learning", Gartner 5 July 2006, Gartner Research (komercyjna publikacja badawcza).
  3. Baudin M. (2013), MIT article comparing Lean, TQM, Six Sigma, and related enterprise process improvement methods, dostęp 23 lutego 2015, http://michelbaudin.com/2013/01/09/mit-article-comparing-lean-tqm-six-sigma-and-related-enterprise-process-improvement-methods/.
  4. Czwarta edycja Gwiezdnych Szkoleń - gry strategicznej on-line dla małych i średnich przedsiębiorstw, Akademia PARP, dostęp 30 stycznia 2015, https://www.akademiaparp.gov.pl/artykul/240/czwarta-edycja-gwiezdnych-szkolen-gry-strategicznej-on-line-dla-malych-i-srednich-przedsiebiorstw.html.
  5. Herger M. (2014), Enterprise Gamification - Engaging people by letting them have fun, CreateSpace Independent Publishing Platform.
  6. Horton W. (2006), E-learning by Design, San Francisco, Pfeiffer.
  7. Ogłoszenie wyników pierwszej edycji gry strategicznej on-line dla przedsiębiorców, Akademia PARP, dostęp 30 stycznia 2015, https://www.akademiaparp.gov.pl/artykul/183/ogloszenie-wynikow-pierwszej-edycji-gry-strategicznej-on-line-dla-przedsiebiorcow.html.
  8. Ostatnie dni, aby zapisać się na grę strategiczną on-line. Konkursy z nagrodami, Akademia PARP, dostęp 30 stycznia 2015, https://www.akademiaparp.gov.pl/artykul/183/ostatnie-dni-aby-zapisac-sie-na-gre-strategiczna-on-linekonkursy z nagrodami.html.
  9. Piąta edycja Gwiezdnych Szkoleń - gry strategicznej on-line dla małych i średnich przedsiębiorstw, Akademia PARP, dostęp 30 stycznia 2015, https://www.akademiaparp.gov.pl/artykul/261/piata-edycja-gwiezdnych-szkolen-gry-strategicznej-on-line-dla-malych-i-srednich-przedsiebiorstw.html.
  10. Priestley T. (2013), Why Six Sigma fails in the real world, dostęp 23 lutego 2015, http://www.successfulworkplace.org/2013/03/06/why-six-sigma-fails-in-the-real-world/.
  11. Rozpoczęta druga edycja Gwiezdnych Szkoleń - gry strategicznej on-line dla małych i średnich przedsiębiorstw, Akademia PARP, dostęp 30 stycznia 2015, https://www.akademiaparp.gov.pl/artykul/190/rozpoczeta-druga-edycja-gwiezdnych-szkolen-gry-strategicznej-on-line-dla-malych-i-srednich-przedsiebiorstw.html.
  12. Rozrywka + Wiedza = Edutainment. Akademia PARP uruchamia strategiczną grę on-line dla przedsiębiorców, Akademia PARP, dostęp 30 stycznia 2015, https://www.akademiaparp.gov.pl/artykul/168/rozrywkawiedzaedutainmentakademia-parp-uruchamia-strategiczna-gre-on-line-dla-przedsiebiorcow.html.
  13. Trzecia edycja Gwiezdnych Szkoleń - gry strategicznej on-line dla małych i średnich przedsiębiorstw, Akademia PARP, dostęp 30 stycznia 2015, https://www.akademiaparp.gov.pl/artykul/221/trzecia-edycja-gwiezdnych-szkolengry-strategicznej-on-line-dla-malych-i-srednich-przedsiebiorstw.html.
  14. Warsztat w Jachrance - przejdź wirtualny rok Gwiezdnych Szkoleń pod okiem prowadzących, Akademia PARP, dostęp 30 stycznia 2015, https://www.akademiaparp.gov.pl/artykul/172/warsztat-w-jachrance-przejdz-wirtualny-rok-gwiezdnych-szkolen-pod-okiem-prowadzacych.html.
  15. Wyniki drugiej edycji gry strategicznej on-line dla przedsiębiorców, Akademia PARP, dostęp 30 stycznia 2015, https://www.akademiaparp.gov.pl/artykul/197/wyniki-drugiej-edycji-gry-strategicznej-on-line-dla-przedsiebiorcow.html.
  16. Wyniki czwartej edycji gry strategicznej on-line dla przedsiębiorców, Akademia PARP, dostęp 30 stycznia 2015, https://www.akademiaparp.gov.pl/artykul/248/wyniki-czwartej-edycji-gry-strategicznej-on-line-dla-przedsiebiorcow.html.
  17. Wyniki piątej edycji gry strategicznej on-line dla przedsiębiorców, Akademia PARP, dostęp 30 stycznia 2015, https://www.akademiaparp.gov.pl/artykul/267/wyniki-piatej-edycji-gry-strategicznej-on-line-dla-przedsiebiorcow.html.
  18. Wyniki trzeciej edycji gry strategicznej on-line dla przedsiębiorców, Akademia PARP, dostęp 30 stycznia 2015, https://www.akademiaparp.gov.pl/artykul/228/wyniki-trzeciej-edycji-gry-strategicznej-on-line-dla-przedsiebiorcow.html.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1641-0874
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu