BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Nowak Edward (Wrocław University of Economics, Poland)
Tytuł
Assessment of Customer Value and Evaluation of Customer Equity
Szacowanie wartości klienta i pomiar kapitału klienta
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2010, nr 145, s. 121-131, rys., bibliogr. 12 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics
Tytuł własny numeru
Quantitative Methods in Accounting and Finance
Słowa kluczowe
Zarządzanie Kontaktami z Klientem, Wartość klienta, Kapitał klienta
Customer Relationship Management (CRM), Customer value, Customer capital
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Artykuł jest poświęcony problematyce szacowania wartości klientów dla przedsiębiorstwa. Problematyka ta została ukazana na tle koncepcji zarządzania relacjami z klientami. Korzyści płynące ze współpracy z klientami opisano na podstawie marży na klientach i przepływów pieniężnych netto. Wielkości te wykorzystano do ustalenia tzw. wartości życiowej klientów i kapitału klientów. Ukazano także relacje między rentownością klientów a kosztami klientów. (abstrakt oryginalny)

Issues of customer value assessment are discussed from the perspective of customer relationship management concept. Advantages of customer relationship management are presented on the example of customer margin and net cash flows. Their respective values are used in evaluation of customer lifetime value and evaluation of customer equity. The relationships between customer profitability and customer costs are also presented. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Blattberg R.C., Getz G., Thomas S., Klient jako kapitał, MT Biznes, Czarnów 2004.
  2. Dobiegała-Korona B., Budowa kapitału klienta, [in:] A. Szablewski, K. Pniewski, B. Bartoszewicz (Eds.), Value Based Management, Deloitte, Poltext, Warszawa 2008.
  3. Gupta S., Lehman D.R., Customers as assets, Journal of Interactive Marketing 2003, Vol. 19, No. 2.
  4. International Financial Reporting Standards, International Accounting Standards Board, London 2007.
  5. Kaplan R.S., Norton D.P., Strategiczna karta wyników. Jak przełożyć strategią na działanie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006.
  6. Łukasiewicz G., Kapitał ludzki organizacji. Pomiar i sprawozdawczość, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2009.
  7. Monden Y., Cost Reduction Systems. Target Costing and Kaizen Costing, Productivity Press, Portland 1995.
  8. Ness J.A., Schroeck M.J., Letendre R.A., Douglas W.J., The role of ABM in measuring customer value. Part One, Strategic Finance 2001, March, Vol. 82.
  9. Ness J.A., Schroeck M.J., Letendre R.A., Douglas W. J., The role of ABM in measuring customer value. Part Two, Strategic Finance 2001, April, Vol. 82.
  10. Rust R., Zeithaml V.A., Lemon K., Driving Customer Equity, The Free Press, New York 2000.
  11. Rybarczyk K., Rachunek kosztów klientów, [in:] G.K. Swiderska (Ed.), Rachunkowość zarządcza i rachunek kosztów, Vol. I, Difin, Warszawa 2003.
  12. Shapiro B.P., Rangan V.K., Moriarty R.T., Ross E.B., Manage customers profit, Harvard Business Review 1987, No. 9.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu