BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kot Sebastian (Politechnika Częstochowska)
Tytuł
B2B Exchanges - Opportunity for Purchasing Process?
Transakcje B2B - szansą dla procesu zaopatrzenia?
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Ekonometria (19), 2007, nr 1180, s. 106-114, rys., tab., bibliogr. 11 poz.
Tytuł własny numeru
Zastosowania metod ilościowych
Słowa kluczowe
Rynek instytucjonalny, Platformy internetowe, Zaopatrzenie
Business to Business (B2B), Internet platforms, Supply
Uwagi
streszcz.
Abstrakt
Artykuł prezentuje założenia transakcji B2B wraz z przeglądem ich form i pełnionych przez nie funkcji. Szybki wzrost przychodów z handlu za pośrednictwem internetowych platform obsługujących przedsiębiorstwa jest następnym obszarem poruszanym w artykule. Autor porównuje również skalę zastosowania platform internetowych z realizacją zaopatrzenia przedsiębiorstw w Polsce i w wybranych krajach Unii Europejskiej. Próbuje również wyjaśnić przyczyny mniejszego zainteresowania zaopatrzeniem za pośrednictwem platform internetowych w Polsce w porównaniu z innymi krajami UE, wskazuje także na problemy ich zastosowania. W zakończeniu zaprezentowano również jeden z ciekawszych scenariuszy rozwoju platform B2B. (abstrakt oryginalny)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Carr N.G., It Doesn't Maste, "Harvard Business Review", May 2003.
  2. Chopra S., Meindl P., Supply Chain Management. Strategy, Planning, and Operation, Prentice Hall, New Jersey 2001.
  3. Emiliani M.L., Business-to-business Online Auctions: Key Issues for Purchasing Process Improvement. Supply Chain Management, "An International Journal" 2000 5(4).
  4. Report of the Expert Group on B2B Internet Trading Platforms. Final Report, http://europa.eu.int/comm/enterprise/ict/policy/b2b/index.htm.
  5. Opportunities and barriers for SMEs - A First Assessment, Commission Staff Working Paper on B2B Internet trading platforms, Commission of the European Communities, Brussels, 11.11.2002.
  6. Raisch W.D., The eMarketplace. Strategies for Success in B2B eCommerce, McGraw-Hill, New York 2001.
  7. The European e-Business Report 2004 Edition, Office for Official Publications of the European Communities, Luxembourg, September 2003.
  8. The European e-Business Report 2004 Edition, Office for Official Publications of the European Communities, Luxembourg, September 2004.
  9. To B2B or not to B2B, U.S. News & World Report 2000, February 7.
  10. Trading Functions on Business-to-business Portals, http://www.emarketservices.com/.
  11. Utility B2B Exchanges Elements for Success, www.carilec.org/conf_archive.htm.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
1507-3866
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu