BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Jagiełło Robert (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie), Magrel Eliza (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, doktorant)
Tytuł
Empatia w strategii banku
Źródło
Studia i Prace Kolegium Zarządzania i Finansów / Szkoła Główna Handlowa, 2002, z. 26, s. 41-48, rys.
Słowa kluczowe
Banki, Marketing bankowy
Banks, Bank marketing
Uwagi
streszcz.
Abstrakt
Kluczem do sukcesu banku w zakresie relacji z klientem jest integracja różnych kanałów dystrybucji, co umożliwia bankom dotarcie do wszystkich segmentów klientów. Właściwa segmentacja klientów pozwala na dopasowanie środków komunikacji odpowiadających specyfice zachowań danej grupy klientów, a klient przestaje być klientem anonimowym. Warto przy tym zauważyć, że segmentacja bazy klientów pozwala bankom nie tylko na przystosowanie swojej oferty do potrzeb i zasobów finansowych, ale także na integrację swoich kanałów dystrybucji. Zróżnicowanie sposobów dystrybucji oznacza większą złożoność i wzrost kosztów, konieczność odpowiedniej koordynacji, ale jednocześnie gwarantuje większą efektywność. Zadanie banków jest więc trojakie: segmentacja, integracja, a następnie restrukturyzacja kanałów dystrybucji produktów i usług bankowych. Proces ten wymaga jednak od banków wykazania większej przedsiębiorczości. Dopiero bowiem bycie pionierem w zastosowaniu innowacyjnych sposobów dystrybucji gwarantuje sukces. Bycie pierwszym na rynku, zwłaszcza w przypadku nowości technologicznych, może przynieść oczekiwane korzyści. Większość klientów zwraca się zwykle ku innowatorom na rynku, a kolejnym konkurentom, jeżeli nie potrafią zaoferować dodatkowej wartości, jest coraz trudniej utrzymać dotychczaso-wą bazę klientów. (abstrakt autora)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1234-8872
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu