BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Witek-Hajduk Marzanna (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie)
Tytuł
Transakcje importowe jako forma internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw
Import Transactions as a Mode of Polish Companies Internationalization
Źródło
Gospodarka Materiałowa i Logistyka, 2010, nr 8, s. 15-25, tab.
Słowa kluczowe
Logistyka, Import, Transakcje handlowe, Internacjonalizacja, Internacjonalizacja przedsiębiorstw
Logistics, Import, Commercial transaction, Internationalization, Enterprise internationalization
Uwagi
summ.
Abstrakt
Celem artykułu jest analiza zakresu stosowania transakcji importowych jako formy biernego umiędzynarodowienia polskich przedsiębiorstw oraz zidentyfikowanie rodzajów transakcji importowych i innych niekapitałowych kooperacyjnych form biernej internacjonalizacji stosowanych przez polskie przedsiębiorstwa. W artykule zostały wykorzystane wyniki projektu badawczego pt. Transakcje handlu zagranicznego polskich przedsiębiorstw, zrealizowanego w ramach badań statutowych Kolegium Gospodarki Światowej w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. (abstrakt oryginalny)

The main aim of the article is the analysis of the use range of import transactions as the passive mode of Polish medium and large companies internalization. The paper is based on results of CATI interviews run in 2009 in 104 Polish companies, including 24 from the chemical industry, 41 from the electromechanical industry, 29 from the food processing industry and 10 from the light industry. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. M. Gorynia, Strategie zagranicznej ekspansji przedsiębiorstw, PWE, Warszawa 2007, s. 35.
  2. M. Rozkwitalska, Zarządzanie międzynarodowe, Difin, Warszawa 2007, s. 122.
  3. T. Gołębiowski, M.K. Witek-Hajduk, Formy internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw, "Marketing i Rynek" 2007, nr 2, s. 16-17.
  4. M.K. Witek-Hajduk, Strategie internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw w warunkach akcesji Polski do Unii Europejskiej, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2010, s. 25.
  5. I.S. Welch, R.K. Loustarinen, Inward-outward Connections in Internationalization, "Journal of International Marketing" 1993, Vol. 1, No. 1, s. 44-56.
  6. R. Loustarinen, H. Hellman, Internationalization Process and Strategies of Finnish Family Enterprises, w: Procedings of the Conference on the Development, Ministry of Trade and Industry, Studies and Reports, No. 59, Helsinki 1993.
  7. T. Dudzik, T. Gołębiowski, M. Lewandowska, M. K. Witek- Hajduk, Modele biznesu polskich przedsiębiorstw, cz. I, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2008.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1231-2037
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu