BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Szwajlik Anna (Uniwersytet Szczeciński)
Tytuł
Wpływ międzynarodowych przedsiębiorstw reklamowych na rozwój usług reklamowych w Polsce
Impact of International Advertising Companies on Advertising Services Development in Poland
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Współczesne Problemy Ekonomiczne. Globalizacja. Liberalizacja. Etyka, 2010, nr 2, s. 113-122, tab., bibliogr. 4 poz.
Słowa kluczowe
Usługi, Agencje reklamowe,
Services, Advertising agency,
Uwagi
summ..
Abstrakt
We współczesnych gospodarkach rynkowych agencje reklamowe stanowią ważne ogniwo przekazywania informacji między nadawcami a odbiorcami reklamy, budowania więzi z otoczeniem, kreowania opinii, formułowania wrażeń i budowania przekonań. Agencje reklamowe jako podmioty oferujące specjalistyczne usługi na polskim rynku pojawiły się na początku lat dziewięćdziesiątych XX wieku. Istotny wpływ na rozwój tego sektora miały międzynarodowe agencje reklamowe, które wyznaczyły kierunek rozwoju rodzimych podmiotów. Obecnie świadczone na polskim rynku usługi reklamowe oraz działające na nim podmioty nie ustępują światowym standardom. (fragment tekstu)

Article deals with the impact of international advertising agencies on development of advertising services market in Poland. It shows the range of changes in the signs and symptoms and the structure of the newly created entities or domestic advertising agencies. Article also shows how efficient transfer of knowledge and experience with more mature and sophisticated markets can be effective for development of services sector in Poland. (author's abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Benedikt A., Reklama jako proces komunikacji, Wydawnictwo Astrum, Wrocław 2004.
  2. Budzyński W., Techniki skutecznej reklamy, Poltext, Warszawa 1999.
  3. Glimore A., Usługi marketing i zarządzanie, PWE, Warszawa 2006.
  4. Wiktor W., Promocja systemu komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
2081-9579
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu