BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Moroz Arkadiusz (Agencja Reklamowa Anny Turkiewicz)
Tytuł
Marka - źródło przewagi konkurencyjnej w czasach globalizacji
Brand - Source of Competitive Superiority in Times of Globalization
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Współczesne Problemy Ekonomiczne. Globalizacja. Liberalizacja. Etyka, 2009, nr 1, s. 99-108, bibliogr. 9 poz.
Słowa kluczowe
Globalizacja, Marka, Przewaga konkurencyjna
Globalization, Brand, Competitive advantage
Uwagi
summ..
Firma/Organizacja
Agencja Reklamowa AT.
Abstrakt
Stworzenie i zachowanie przewagi konkurencyjnej marki wymaga permanentnego reagowania na zmiany zachodzące w jej otoczeniu. Są one coraz gwałtowniejsze, co jest konsekwencją błyskawicznie zmieniającej się rzeczywistości. Proces przetwarzania informacji odbywa się w coraz szybszym tempie, a firmy, marki, które szybciej dostosowują się, zdobywają unikatową przewagę. Innowacyjna marka traci przewagę, gdy tylko konkurencyjne marki będą w stanie skopiować jej atrybuty. Właśnie dlatego uzyskanie długotrwałego sukcesu wymaga nie tylko stworzenia przewagi, ale umiejętności jej utrzymania. Aby tego dokonać, właściciel marki powinien reagować na wszelkie, nawet najdrobniejsze zmiany w otoczeniu, które mogą wpływać na pozycję jego marki. (fragment tekstu)

The article takes on the subject of the brand moulding process in the time of globalization. We have already accustomed to the globalization. It's positive and negative results have been felt much more distinctly. The globalization creates capabilities and gives unique chances. It makes possible to create international brands by local company. The article presents difference strategy of brand creation and acquire superiority over competition based no brand. (fragment of text)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Altkorn J., Strategia marki, PWE, Warszawa 1998.
  2. Kall J., Silna marka. Istota i kreowanie, PWE, Warszawa 2001.
  3. Kotler Ph., Armstrong G., Saunders J, Wong V., Marketing. Podręcznik europejski, PWE, Warszawa 2002.
  4. Kozman M., Supermarkety powalczą marką, "Puls Biznesu" z 14 czerwca 1999.
  5. Onkwist S., Show J., The International Dimention of Branding: Strategic Considerations and Decisions, "International Marketing Review" 1989, vol. 6.
  6. Pierścionek Z., Strategie rozwoju firmy, PWN, Warszawa 1996.
  7. Skrzypach B., Zarządzanie marką, a wzrost wartości firmy, [w:] Zarządzanie wartością firmy, red. A. Herman, A. Szablewski, Poltext, Warszawa 1996.
  8. Strategor, Zarządzanie firmą, PWE, Warszawa 2001.
  9. Urbanek G., Zarządzanie marką, PWE, Warszawa 2002.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
2081-9579
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu