BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Rybak Anna (Politechnika Częstochowska)
Tytuł
Czynniki sukcesu przedsiębiorstw rodzinnych
The Success Factors of Family Businessem
Źródło
Przedsiębiorczość i Zarządzanie, 2014, t. 15, z. 7, cz. 3, s. 283-292, bibliogr. 12 poz.
Entrepreneurship and Management
Tytuł własny numeru
Firmy Rodzinne - współczesne nurty badań i praktyki zarządzania
Słowa kluczowe
Przedsiębiorstwo rodzinne, Sukces przedsiębiorstwa, Kompetencje kluczowe, Wyniki badań
Family-owned business, Success of the company, Core competencies, Research results
Uwagi
summ.
Abstrakt
Przedsiębiorstwo rodzinne to forma personalizacji wartości przypisywana rodzinie przeniesiona na przedsiębiorstwo, to przedsięwzięcie na styku rodziny i gospodarki. Często firmy rodzinne spełniają wszystkie warunki, które pozwalają na tworzenie i budowanie trwałej przewagi konkurencyjnej w Polsce i na świecie. Dlaczego więc tak wiele przedsiębiorstw rodzinnych upada? W świetle obecnych badań trudno jest jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie. W opracowaniu starano się zgłębić zagadnienie i przedstawić wyniki badań prowadzonych na świecie (szczególnie na terenie Stanów Zjednoczonych), dotyczących czynników, które wpływają na czas życia podmiotów gospodarczych prowadzonych przez rodzinę. (fragment tekstu)

The aim of the problem is to examine factors in the success of the family business. In particular, the notion of success will be measured by the length of life of the company. The work aims to draw attention to the uniqueness of family resources, which affect the autonomy, proactiveness and survival of a family business. (original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. "Badanie firm rodzinnych - raport końcowy" (2009), Warszawa.
  2. Berent-Braun M. M., Uhlaner L. M. (2012), Family governance practices and teambuilding: paradox of the enterprising family, "Small Business Economy", nr 38.
  3. Bingham J.B., Gibb Dyer Jr. W., Smith I., Adams G.L. (2011), A Stakeholder Identity Orientation Approach to Corporate Social Performance in Family Firms, "Journal of Business Ethics", nr 99.
  4. Dawid-Sawicka M. (2010), Następstwo niezbyt łatwe-Sukcesja w polskich firmach rodzinnych na podstawie wyników badań PARP, "Personel i Zarządzanie", nr 4.
  5. Dyer Jr. G.W. (2010), Are You the Right Type of Family Business? "Organizational Dynamics", Vol. 39, nr 3.
  6. Habbershon T.G., Pistrui J. (2002), Enterprising families domain: Family-influenced ownership groups in pursuit of transgenerational wealth. "Review Business Family", nr 15[3].
  7. Peteraf M.A. (1992), The Cornerstone of Competitive Advantage: A Resource Based View, "Strategic Management Journal", nr 14.
  8. Spector B., Family business longevity examined in a new light, [online] http://www. familybusinessmagazine.com/index.php?/freefeature, dostęp: 30 listopada 2011, godz. 11.19
  9. Stafford K., Bhargava V., Danes S. M., Haynes G., Brewton K.E. (2010), Factors Associated with Long-Term Survival of Family Businesses: Duration Analysis, "Journal Family Economic Issues", nr 31.
  10. Ward J.L. (1987), Keeping the Family Business Healthy: How to Plan for Continuing Growth, Profitability, and Family Leadership, Jossey-Bass, San Francisco.
  11. Ward J.L., Aronoff C.E. (2002), Just What Is a Family Business? [w:] C.E. Aronoff, J.H. Astrachan, J.L. Ward (red.), Family Business Sourcebook, Family Enterprise Publishers, Georgia.
  12. Yilmazer T., Schrank H. (2010), The Use of Owner Resources in Small and Family Owned Businesses: Literature Review and Future Research Directions, "Journal Family Economics Issues", nr 31.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1733-2486
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu