BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Iwaniec Magdalena Anna (Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu)
Tytuł
Klienci w controllingu sprzedaży
Customers in Sales Controlling
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2007, nr 1175, s. 96-102, rys., bibliogr. 26 poz.
Tytuł własny numeru
Rachunkowość zarządcza a ryzyko działalności gospodarczej
Słowa kluczowe
Klient, Sprzedaż, Controlling
Customer, Sale, Controlling
Uwagi
summ.
Abstrakt
Celem artykułu jest przedstawienie niektórych instrumentów controllingu sprzedaży (CRM, macierz BCG), przyjmujących za punkt centralny klienta i umożliwiających ich klasyfikacje ze względu na ich użyteczność dla przedsiębiorstwa (klienci lojalni i nielojalni, rentowni i nierentowni). (fragment tekstu)

The paper deals with both sales controlling as the concept which supports sales management and customers as the most important element of environment. A point of contact is customer orientation, which is one of controlling assumptions and also sales controlling. Among sales controlling tools we can distinguish the group in which a customer is the main point. The tools are for example Customer Relationship Management and portfolio analyses. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Baudler B., Rola zaufania klienta w sukcesie dostawcy, "Marketing w Praktyce" 2004, nr 8.
  2. Bccker J., Strategisches Vertriebscontrolling. Customer Relationship Marketing und Data Minig, Vahlen. Munchen 2001.
  3. Bloch H., Controlling sprzedaży, Materiały szkoleniowe seminarium specjalistycznego, Katowice 2004.
  4. Burnett K., Relacja z kluczowymi klientami, analiza i zarządzanie, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2002.
  5. Controlling w działalności przedsiębiorstwa, red. E. Nowak, PWE. Warszawa 2004.
  6. Controlling w przedsiębiorstwie. Koncepcje i instrumenty, red. E. Nowak, ODiDK, Gdańsk 2003.
  7. Dejnaka A., CRM. Zarządzanie kontaktami z klientami, Helion, Gliwice 2002.
  8. Fjałkowska D., Moda na controlling, "Controlling i Rachunkowość Zarządcza" 2003, nr 1 (dodatek).
  9. Goliszewski J., Rozwój controllingu w Polsce na podstawie ogłoszeń o pracę - controlling funkcjonalny, "Controlling i Rachunkowość Zarządcza" 2002, nr 8.
  10. Guiony J., Obniżyć koszty handlowe w przedsiębiorstwie, Poltext, Warszawa 1994.
  11. Kowalak R., Benchmarking w controllingu sprzedaży, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu nr 987, AE, Wrocław 2003.
  12. Kuc B.R., Kontrola menedżerska. Przełamywanie barier, PTM, Warszawa 2001.
  13. Kuc B.R., Kontrolling narzędziem wczesnego ostrzegania, PTM, Warszawa 2006.
  14. Kustra A., Controlling marketingu i sprzedaży, [w:] Controlling funkcyjny w przedsiębiorstwie, red. M, Sierpińska, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2004.
  15. Lane N., Piercy N., Strategic Customer Management: Designing a Profitable Future for Your Sales Organization, "European Management Journal" 2004, nr 6 (22).
  16. Łapeta A., Lojalność partnerów w relacjach biznesowych, "Marketing w Praktyce" 2004, nr 2.
  17. Mazur A., Mazur D., Co to jest CRM?, http://ww-wxnn-abc.pl/serwis.asp?Id=111 z dnia 25.01.2005.
  18. Nesterak J., Controlling. System oceny centrów odpowiedzialności, Anvix, Kraków 2004.
  19. Nowińska S., CRM dla dużych i małych, "Marketing w Praktyce" 2004, nr 1.
  20. Pufahl M., Vertriebscontrolling. So steuern Się Absatz, Umsatz andGewinn, Gabier, Wiesbaden 2006.
  21. Stahl H-W., Controlling. Theorie und praxis einer effizienten systemgestaltung, Gabier, Wiesbaden.
  22. Swift R.S., Accelerating Customer Relationship. Using CRM and Relationship Technologies, PTR, Prentice Hall, 2001.
  23. Tiwana A., Przewodnik po zarządzaniu wiedzą. E-biznes i zastosowania CRM, Placet, Warszawa 2003.
  24. Vollmuth H.J., Controlling. Planowanie, kontrola, zarządzanie. Placet, Warszawa 1993.
  25. Zarządzanie. Teoria i praktyka, red. A. Koźmiński, W. Piotrowski, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005.
  26. Zarzycki M., Controlling sprzedaży jako system nawigacyjny dla przedstawicieli handlowych, [w:] Ilościowe i jakościowe aspekty zarządzania, red. L. Zawadzka, Politechnika Gdańska, Gdańsk 2001.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu