BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Ostrowski Sławomir (Gdansk University of Technology, Poland)
Tytuł
Taking Advantage of Customer Participation in the Process of Designing Computer-Based Services
Źródło
Information Systems in Management, 2014, vol. 3, nr 3, s. 193-200, rys., tab., bibliogr. 7 poz.
Systemy Informatyczne w Zarządzaniu
Słowa kluczowe
Usługi, Klient, Projektowanie systemów informatycznych, Zarządzanie projektem, Systemy informatyczne, Technologia informacyjna
Services, Customer, Information system design, Project management, Computer system, Information Technology (IT)
Uwagi
summ.
Abstrakt
The present model of providing services has evolved as a result of the use of the IT tools and systems. It is a noticeable trend that the customer participation in the design process is an added value in design of IT systems or the services themselves. It is precisely the customer participation in designing of IT systems that is of crucial importance for meeting the expectations of the end-user. This article presents the ways in which advantage can be taken of the added value created due to the customer participation and how to use this participation in the designing process. (original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Fazlagić J.(2013) Service Design, Akademia Finansów i Biznesu Vistula, Warszawa Poland.
  2. Hippel E., Ogawa S., de Jong J. (2011) The Age of the Consumer-Innovators, MITSloan Management Review, http://sloanreview.mit.edu/article/the-age-of-the-consumer-innovator/
  3. Koszlajda A. (2010) Zarządzanie projektami IT Przewodnik po metodologiach, Helion, Gliwice, Poland.
  4. Sikorski M. (2013) Chapter 4: Evolution of End User Participation in IT Projects, Pańskowska M. [ed.]: Frameworks of IT Prosumption for Business Development, IGI Global, Hershey, USA.
  5. Sikorski M. (2010) Interakcja człowiek-komputer, Wydawnictwo PJWSTK, Warszawa, Poland.
  6. Sikorski M. (2012) Usługi on-line. Jakość, interakcje, satysfakcja klienta, Wydawnictwo PJWSTK, Warszawa, Poland.
  7. Olszański M., Piech K. (2012) E-biznes - innowacje w usługach. Teoria, praktyka przykłady, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Warszawa, Poland.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2084-5537
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu