BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kościelniak Helena (Politechnika Częstochowska), Brendzel-Skowera Katarzyna (Politechnika Częstochowska)
Tytuł
Crowdsourcing w zarządzaniu organizacjami
Crowdsourcing in Management Organizations
Źródło
Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Zarządzanie, 2014, nr 2, s. 145-154, tab., bibliogr. 20 poz.
Słowa kluczowe
Crowdsourcing, Platformy internetowe, Media społecznościowe, Strategia przedsiębiorstwa, Zarządzanie doświadczeniem klienta
Crowdsourcing, Internet platforms, Social media, Corporation strategies, Customer Experience Management (CEM)
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Celem niniejszego opracowania jest analiza podstawowych tendencji w kreowaniu strategii biznesowych z wykorzystaniem wiedzy i doświadczenia konsumentów - crowdsourcingu w funkcjonowaniu nie tylko współczesnych przedsiębiorstw, ale szeroko rozumianych organizacji. Kluczowym zagadnieniem jest próba oceny zakresu podmiotowego i płaszczyzn wykorzystania idei crowdourcingu w polskich organizacjach. (abstrakt oryginalny)

The aim of the paper is the analysis of the basic tendencies in creating business strategies using knowledge and consumers' experience - crowdsourcing in the functioning of not only contemporary enterprises but also broadly understood organizations. The key issue is an attempt to assess the personal scope and areas of using the idea of outsourcing in Polish organizations. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Dominguez L.R, Outsourcing krok po kroku dla menedżerów, Oficyna Ekonomiczna Grupa Wolters Kluwer, Kraków 2009.
  2. Fabisiak R., Rozwiazania tłumu pod kontrolą menedżera, "Puls Biznesu" nr 43 (4056), 4 marca 2014.
  3. IBM C-suite Study 2013, [w:] W. Szwoch, Klienci przejmują stery w firmach, HBR Polska, luty 2014.
  4. Kasprzycki-Rosikoń J., Piątkowski J., Crowdsorcing. Jak angażować konsumentów w świat marek, Wydawnictwo HELION, Gliwice 2013.
  5. Kaznowski D., Social media - społeczny wymar Internetu, [w:] E-Marketing. Współczesne trendy. Pakiet startowy, red. J. Królewski, P. Sala, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2014.
  6. Libert B., Spector J., 9 rules for Successful. Crowdsourcing, Pearson Education, New Jersey 2010.
  7. Power M.J., Desouza K.C, Bonifazi C., Ousourcing. Podręcznik spraw praktycznych, Wydawnictwo MT Biznes, Warszawa 2008.
  8. Rubin T., Rose K., Return on Relationship, Tate Publishing LLC, Oklahoma 2013.
  9. Życki C., Dec P., Crowdfunding - nowoczesna forma finansowania start - upów, "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstw" 2013, nr 12.
  10. Corton.pl, http://corton.pl/agencja-graficzna/portfolio [dostęp: 19.03.2014].
  11. Crowdsourcing, czyli jak wykorzystać potencja tłumu, http://www.outsourcingportal.pl/pl/outsourcing/artykuly/ [dostęp: 17.03.2014].
  12. Golczyk P., Crowdsourcing w Polsce, http://blog.ideria.pl/lang/pl/crowdsourcing-w-polsce/) [dostęp: 19.03.2014].
  13. http://www.milka.com.pl/strona-glowna/o-marce/kluczowe-kampanie/milka-razem-dla-tatr [dostęp: 16.03.2014].
  14. https://www.facebook.com/Milka.Razem.dla.Tatr?fref=ts [dostęp: 16.03.2014].
  15. Oficjalny serwis Urzędu Miasta Ostrołęka, http://www.ostroleka.pl/?id=173&ia=12601 [dostęp: 17.03.2014].
  16. OtwarteZabytki.pl, www.otwartezabytki.pl [dostęp; 18.03.2014].
  17. Policja z nowym logo - doradzało społeczeństwo, Crowdsourcing.pl, http://www.crowdsourcing.org.pl/policja-z-nowym-logo-doradzalo-spoleczenstwo.html [dostęp:13.03.2014].
  18. Rzeszów szuka dobrych pomysłów. Uruchomił portal, Rzeszów News. Portal Informacyjny, http://rzeszow-news.pl/rzeszow-szuka-dobrych-pomyslow-uruchomil-portal/ [dostęp: 16.03.2014].
  19. https://www.facebook.com/pages/Ukradli-mi-rower-w-Krakowie/443503995683380?fref=ts [dostęp: 17.03.2014].
  20. Wajrak A., Kuraś B., Ratuj Tatry, wyborcza.pl, http://wyborcza.pl/1,100794,7867374,Ratuj_Tatry.html [dostęp: 16.03.2014].
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-8658
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu