BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Chutnik Monika (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie), Kuźmińska-Haberla Aleksandra (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)
Tytuł
Polska i Polacy w oczach młodych Europejczyków studiujących na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Stereotypy a decyzje edukacyjne
Poland and Polish People in the Eyes of Young Europeans Studying at the University of Economics in Wrocław. Stereotypes vs. Educational Decisions
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2014, nr 369, t.1, s. 138-147, bibliogr. 4 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics
Tytuł własny numeru
Przemiany strukturalne i koniunkturalne na światowych rynkach Tom 1
Słowa kluczowe
Stereotypy, Wizerunek państwa
Stereotypes, Image of the country
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Celem niniejszego artykułu jest przedstawienie wizerunku Polski i Polaków w oczach młodych Europejczyków studiujących na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu, wskazanie ich motywacji do podejmowania edukacji w Polsce. W artykule przybliżono pojęcie i funkcjonowanie stereotypu, przedstawiono też wyniki badania. Artykuł zawiera konkretne wskazówki, w jaki sposób treści tych wyobrażeń i przekonań mogą zostać wykorzystane do skutecznej promocji własnej uczelni wśród zagranicznej publiczności. Okazuje się, że ewolucja stereotypów Polski i Polaków w oczach młodych Europejczyków jest zdumiewająco pozytywna. Młodzi ludzie coraz częściej postrzegają Polskę jako kraj rozwinięty, ciekawy, pełen miłych i pomocnych ludzi, a nie tylko pijących alkohol złodziei samochodów. Taka pozytywna percepcja stwarza pewne możliwości przekazów marketingowych skierowanych do potencjalnych zagranicznych studentów.(abstrakt oryginalny)

The purpose of this article is to present the image of Poland and Polish people in the eyes of young Europeans studying at the Wrocław University of Economics and the indication of their motivation to undertake education in Poland. The article introduces the concept and functioning of stereotypes, presents the results of the empirical study and provides specific hints how to apply these concepts and convictions in own university's successful marketing and promotion campaign to foreign audiences. It turns out that the evolution of stereotypes about Poland and Polish people in the eyes of young Europeans is amazingly positive. Young people more often see Poland as a developed, interesting country, full of nice and helpful people, not just drunk car thieves. This positive perception creates some opportunities for marketing messages to prospective international students.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Aronson E., Wilson T.D., Akert R.M., 1997, Psychologia społeczna. Serce i umysł, Zysk i S-ka, Poznań.
  2. Bennewicz M., 2010, Wyprawa do źródła, Coaching 1.
  3. Trompenaars A., Hampden-Turner Ch., 2012, Siedem kultur kapitalizmu: USA, Japonia, Niemcy, Francja, Wielka Brytania, Szwecja, Holandia, Wolters Kluwer, Kraków.
  4. WIEM, Darmowa encyklopedia, 2014, http://portalwiedzy.onet.pl (16.03.2014).
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
pol
URI / DOI
http://dx.doi.org/10.15611/pn.2014.369.1.11
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu