BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Zaborski Artur (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)
Tytuł
Analiza preferencji słuchaczy uniwersytetu trzeciego wieku z wykorzystaniem wybranych metod niesymetrycznego skalowania wielowymiarowego
The Preference Analysis of University of Third Age Members Using Selected Asymmetric Multidimensional Scaling Methods
Źródło
Studia Ekonomiczne / Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, 2014, nr 195, s. 216-224, wykr., bibliogr. 8 poz.
Tytuł własny numeru
Metody ilościowe w badaniach marketingowych
Słowa kluczowe
Uniwersytet Trzeciego Wieku, Skalowanie wielowymiarowe, Preferencje konsumenta
University of the Third Age, Multidimensional scaling, Consumer preferences
Uwagi
summ.
Abstrakt
Od ukazania się w 1962 roku pionierskich publikacji Shepard dotyczących procedury skalowania wielowymiarowego metoda ta znalazła szerokie zastosowanie w wielu dziedzinach badawczych, a zwłaszcza w badaniach marketingowych.(fragment tekstu)

This paper has a methodological and empirical character. Its aims at analysis the changes that have occurred in the preferences of the University of the Third Age members from 2009 to 2013. The study used two methods of asymmetric multidimensional scaling: the gravity unfolding analysis and the drift vectors method. Gravity unfolding analysis was used for the graphical presentation of the respondents' preference similarities in a definite period, and the drift vectors method was used to indicate the direction and the strength of this changes.(author's abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Borg I., Groenen P.: Modern multidimensional scaling. Theory and applications. Second Edition. Springer-Verlag, New York 2005.
  2. Chino N.: A graphical technique for representing the asymmetric relationship between N objects. "Behaviometrika" 1978, No. 5.
  3. DeSarbo W.S., Kim J., Choi S.C., Spaluding M.: A Gravity-Based Multidimensional Scaling Model for Deriving Spatial Structures Underlying Consumer Preference/ Choice Judgments. "Journal of Consumer Research" 2002, Vol. 29.
  4. Harshman R.A., Green P.E., Wind Y., Lundy M.E.: A model for the analysis of asymmetric data in marketing research. "Marketing Science" 1982, Vol. I, No. 2.
  5. Holyoak K.J., Gordon P.C.: Social reference points. "Journal of Personality and Social Psychology" 1983, No. 44.
  6. Shepard R.N.: Analysis of Proximities: Multidimensional Scaling with an Unknown Distance Function. Part I and II. "Psychometrika" 1962, Vol. 27, No. 1, 2.
  7. Tversky A., Gati I.: Features of similarity. "Psychological Review" 1982, No. 89. Zaborski A: Analiza unfolding z wykorzystaniem modelu grawitacji. W: Taksonomia 20.
  8. Klasyfikacja i analiza danych - teoria i zastosowania. Red. K. Jajuga, M. Walesiak. Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu 2013, nr 278.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2083-8611
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu