BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Mazurek-Łopacińska Krystyna (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu), Sobocińska Magdalena (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)
Tytuł
Panele internetowe - status metodyczny i kierunki rozwoju
Internet Panels - Methodical Status and Directions of Development
Źródło
Studia Ekonomiczne / Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, 2014, nr 195, s. 115-124, rys., tab., bibliogr. 21 poz.
Tytuł własny numeru
Metody ilościowe w badaniach marketingowych
Słowa kluczowe
Platformy internetowe, Badania marketingowe, Internet
Internet platforms, Marketing research, Internet
Uwagi
summ.
Abstrakt
Celem artykułu jest ukazanie specyfiki tej formy pozyskiwania informacji oraz etapów zarządzania panelem internetowym z uwzględnieniem uwarunkowań wiarygodności badań prowadzonych z jego wykorzystaniem.(fragment tekstu)

Changes occurring in the area of marketing research can be considered from the point of view of internet panels which consist of groups of respondents recruited to take part in different research. The meaning of internet panels is showing especially in the context of growing number of people who decline participation in marketing research. The goal of this article is to highlight premises of internet panels development and stages of managing them taking into consideration determinants of credibility of research done using internet panels. Among the actions rising the credibility of marketing research using internet panels are such things as: maintaining control over sample and the preselection of respondents and material motivating of the participants. This article has a methodical character. It has been based on deepen analysis of existing data and own experience resulting from performing research with the use of internet panel.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Antoszewski K.: Darmowy Internet. "Badania Marketingowe. Rocznik Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii". Edycja XVIII. Red. A. Wódkowski. PTBRiO, Warszawa 2013.
  2. Castells M.: Galaktyka Internetu. Refleksje nad Internetem, biznesem i społeczeństwem. Dom Wydawniczy Rebis, Poznań 2003.
  3. Czarnecki A.: Internet w badaniach marketingowych. W: Wpływ otoczenia na zarządzanie i finansowanie przedsiębiorstw. Część 3: Funkcjonowanie uczestników rynku w konkurencyjnym otoczeniu. Red. J. Kaja. Wydawnictwo Katedry Polityki Gospodarczej SGH, Warszawa 2001.
  4. Czarnecki A.: Wiarygodność internetowych badań ankietowych. "Marketing i Rynek" 2005, nr 6.
  5. Eco U.: Diariusz najmniejszy. Znak, Kraków 1995.
  6. Forrest E.: Internet Marketing Intelligence. Research Tools, Techniques, and Resources. McGraw-Hill, International Edition 2003.
  7. Grossnickle J., Raskin O.: The Handbook of Online Marketing Research. McGraw-Hill, International Edition 2001.
  8. Lekki M.: CAWI w natarciu. "Badania Marketingowe. Rocznik Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii". Edycja XVIII. Red. A. Wódkowski. PTBRiO, Warszawa 2013.
  9. Malhotra N.K.: Marketing research. An applied orientation. Pearson, New Jersey 2010.
  10. Mazurek-Łopacińska K.: Tendencje i kierunki w badaniach marketingowych. W: Badania marketingowe. Metody, tendencje, zastosowania. Red. K. Mazurek-Łopacińska. Wydawnictwo AE we Wrocławiu, Wrocław 2003.
  11. Mącik R.: Wykorzystanie Internetu w badaniach marketingowych. Wydawnictwo UMCS, Lublin 2005.
  12. Newell F.: Lojalność.com. Zarządzanie relacjami z klientami w nowej erze marketingu internetowego. IFC PRESS, Kraków 2002.
  13. Pachnowska B., Piwowarczyk M.: Budowa i utrzymanie panelu internetowego w świetle doświadczeń własnych agencji badawczych. W: Badania marketingowe. Metody, nowe technologie, obszary aplikacji. Red. K. Mazurek-Łopacińska. PWE, Warszawa 2008.
  14. Pachnowska B.: Badania on-line z udziałem paneli internautów. "Badania Marketingowe. Rocznik Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii". Edycja XVIII. Red. A. Wódkowski. PTBRiO, Warszawa 2013.
  15. Roberts M.L.: Internet Marketing: Integrating Online and Offline Strategies. McGraw-Hill, International Edition 2003.
  16. Sobocińska M.: Badania marketingowe w dobie wirtualizacji życia społecznego. "Nauki o Zarządzaniu" 2012, nr 2(11).
  17. Wolny R.: Internet jako przestrzeń prowadzenia badań marketingowych. W: Jakościowe badania marketingowe w Internecie. Red. M. Jaciow, G. Maciejewski. Wydawnictwo UE w Katowicach, Katowice 2013.
  18. https://epanel.pl/?p=epanel.
  19. http://imas.pl/o-nas/zasoby/panel-internetowy/.
  20. http://www.ipanel.indicator.pl/.
  21. http://www.ipsos.pl/badania-internetowe.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2083-8611
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu