BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Myszkowska Magdalena (Wrocław University of Economics, Poland)
Tytuł
Atrakcyjność krajów Europy Środkowo-Wschodniej jako miejsca lokalizacji offshoringu usług
The Attractiveness of Central and Eastern Europe Countries for Services Offshoring
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2014, nr 369, t.1, s. 376-386, tab., bibliogr. 13 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics
Tytuł własny numeru
Przemiany strukturalne i koniunkturalne na światowych rynkach Tom 1
Słowa kluczowe
Przewaga komparatywna, Offshoring, Usługi, Centra usług
Comparative advantage, Offshoring, Services, Shared services
Uwagi
streszcz., summ.
Kraj/Region
Europa Środkowo-Wschodnia
Central and Eastern Europe
Abstrakt
Europa Środkowo-Wschodnia (EŚW) stała się w ostatnich latach ważnym miejscem lokalizacji usług, nie tylko w skali europejskiej, ale i globalnej. Jej udział w globalnym rynku offshoringu usług szacowany jest na 8% i stale rośnie. Przewaga komparatywna regionu opiera się przede wszystkim na dostępności wysoko wykwalifikowanej siły roboczej, przyjaznym otoczeniu biznesowym oraz bliskości geograficznej i kulturowej z Europą Zachodnią. Dzięki nim pozycja omawianego obszaru ciągle się wzmacnia względem innych konkurencyjnych lokalizacji. Podstawowym celem referatu jest przedstawienie aktualnej pozycji Europy Środkowo-Wschodniej jako miejsca lokalizacji działalności usługowej oraz określenie potencjału regionu w kontekście szybko zmieniającej się globalnej mapy offshoringu usług.(abstrakt oryginalny)

In recent years Central and Eastern Europe has become an important location for services centres, not only from the European perspective, but also from the global one. There has been significant growth in the participation of this region in the global services offshoring market. At the moment, its share is estimated at 8% and it is constantly growing. The region builds its attractiveness primarily around its nearshoring advantages arising from the combination of the availability of skilled labour with strong language skills, low costs, favourable business and stable political environment, well developed infrastructure and geographical and cultural proximity to Western Europe. The main aim of the paper is to outline the current position of CEE countries as destinations for service offshoring activities and to determine potential of the region in the context of a rapidly changing global map of the offshoring services.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. CBRE 2013, BPOland. Investors' guide. Poland 2013, http://portal.cbre.eu/portal/page/portal/RRP/ ResearchReportPublicFiles/BPOland%20Guide%202013.pdf (19.03.2014).
  2. Drygała R., Colantonio A., 2013, Business Services Sector in Czech Republic, Association of Business Service Leaders, http://www.absl.cz/docs/2013-10-17-conference/absl-report-2013.pdf (24.01.2014).
  3. Gal Z., Sass M., 2009, Emerging new locations of business services: offshoring in Central and Eastern Europe, "Regions", no. 274, s. 18-22.
  4. Górecki J., Jasińska M., Polkowski M., Karpiesiuk Ł., 2013, Sektor nowoczesnych usług biznesowych w Polsce, Związek Liderów Sektora Usług Biznesowych (ABSL), Warszawa.
  5. Jones Lang LaSalle, 2013, Global Market Perspective, First Quarter 2013, http://www.jll.com/Research/ Global-Market-Perspective-Q1-2013.pdf (17.01.2014).
  6. McKinsey Global Institute, 2013, A new dawn: Reigniting growth in Central and Eastern Europe, http://www.mckinsey.com/insights/economic_studies/a_new_dawn_reigniting_growth_in_central_ and_eastern_europe (27.01.2014).
  7. Oshri I., Kotlarsky J., Willcocks L.P., 2011, The Handbook of Global Outsourcing and Offshoring, Palgrave Macmillan, London.
  8. Pearson, 2012, The Learning Curve, http://thelearningcurve.pearson.com/the-report (22.01.2014).
  9. PwC, 2013, Central and Eastern Europe Economic Scorecard. A sustainable future in a great region, http://www.economicscorecard.eu/ (17.03.2014).
  10. Sass M., Fifekova M., 2011, Offshoring and outsourcing business service to Central and Eastern Europe: some empirical and conceptual considerations, "European Planning Studies", vol. 19, no. 9, s. 1593-1609.
  11. Tholons, 2008, Top 50 Emerging Global Outsourcing Cities, http://www.tholons.com/Top50_article. pdf (17.01.2014).
  12. Tholons, 2013, 2014 Top 100 Outsourcing Destinations, http://www.tholons.com/nl_pdf/Whitepaper_ December_2013.pdf (10.03.2014).
  13. UNCTAD, 2004, World Investment Report 2004: The Shift Towards Services, United Nations, New York-Geneva.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
pol
URI / DOI
http://dx.doi.org/10.15611/pn.2014.369.1.31
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu