BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Romanow paweł (Wyższa Szkola Logistyki w Poznaniu), Frąś Józef (Politechnika Poznańska)
Tytuł
Niebezpieczeństwa związane z outsourcingiem w obszarze transportu zewnętrznego w związkach międzyorganizacyjnych
Out Sourcing Dangers in External Transport Within the Organizations Relationship
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Finanse, Rynki Finansowe, Ubezpieczenia, 2014, nr 67, s. 361-371, bibliogr. 9 poz.
Tytuł własny numeru
Narzędzia zarządzania finansami
Słowa kluczowe
Proces decyzyjny, Transport, Współpraca przedsiębiorstw, Outsourcing
Decision proces, Transport, Enterprises cooperation, Outsourcing
Uwagi
streszcz., summ..
Abstrakt
Celem referatu jest wskazanie i omówienie typowych, najczęściej występujących błędów i niebezpieczeństw towarzyszących relacjom pomiędzy podmiotami gospodarczymi, które podjęły trud wdrażania koncepcji outsourcingu w obszarze transportu. W rozważaniach postawiono tezę, że w procesach analizy oraz podejmowania decyzji strategicznych, dotyczących zakresu, czasu trwania oraz głębokości współpracy w ramach outsourcingu w obszarze transportu niezbędne jest przestrzeganie szeregu reguł biznesowych ukierunkowanych zarówno na strategiczne, jak i operacyjne aspekty działalności przedsiębiorstw. Referat ma charakter wprowadzający czytelnika do problematyki złożonej współpracy w obszarze transportowej obsługi dostaw. (abstrakt oryginalny)

The paper presents the thesis that in the process of analysis and decision-making on the scope, duration and depth of cooperation in the framework of outsourcing in the area of transport is necessary to follow a set of business rules-oriented, both the strategic and operational aspects of business operations. The paper also discusses the errors committed in the decision making process concerning the selection and cooperation with suppliers of transport services. The paper introduces the reader to the complex issues of cooperation in the field of transport supply service. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Ballou R.H. (1999), Business Logistics Management. Planning, Organizing, and Controlling the Supply Chain, Prentice-Hall, Englewood Cliffs, NJ, s.43.
  2. Banachowicz E. (1998), Czy firma wszystko musi robić sama? Outsourcing w strategii zarządzania instytucją, "Manager" nr 9, s. 31.
  3. Coyle J.J., Bardi E.J., Langley C.J. Jr. (2010), Zarządzanie logistyczne, PWE, Warszawa, s. 723.
  4. Frąś J. (2013), Kompleksowe zarządzanie jakością w logistyce, Wydawnictwo Naukowe Instytutu Technologii Eksploatacji Państwowego Instytutu Badawczego w Radomiu, s. 137.
  5. Gay, Ch. L. (2008), Outsourcing strategiczny: koncepcja, modele i wdrażanie, Oficyna Ekonomiczna, Kraków, s. 121.
  6. Matulewski M. (2010), Konkurencyjność w sieciach dostaw - wybrane aspekty, "Gospodarka Materiałowa i Logistyka" nr 12, s. 56.
  7. Power M.J., Desouza K.C., Bonifazi C. (2008), Outsourcing. Podręcznik sprawdzonych praktyk, Wydawnictwo MT Biznes, Warszawa, s. 97-122.
  8. Skowronek C., Sarjusz-Wolski Z. (2012), Logistyka w przedsiębiorstwie, PWE, Warszawa, s. 90.
  9. Trocki M. (2001), Outsourcing, PWE, Warszawa, s. 89.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1733-2842
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu