BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Baarová Barbara (University of Ostrava, Czech Republic)
Tytuł
Geografia w ramowym systemie nauczania w Czechach
Geography in Framework of the Education System in the Czech Republic
Źródło
Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia Geographica, 2014, t. 6, s. 197-206, tab., bibliogr. 19 poz.
Tytuł własny numeru
Innowacje w kształceniu geograficznym i przyrodniczym
Słowa kluczowe
System edukacji, Środowisko przyrodnicze, Geografia, Analiza porównawcza
Educational system, Natural environment, Geography, Comparative analysis
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Artykuł skupia się na ogólnym porównaniu systemów edukacyjnych w Czechach i w Polsce na wszystkich poziomach. Wyjaśnia zmiany w szkolnictwie czeskim w szkołach podstawowych i średnich, częściowo informuje o szkolnictwie polskim w Czechach (na Zaolziu). Ostatni rozdział opisuje ścieżkę przyrodniczą zbudowaną w pobliżu jednego zwykłego osiedlowego gimnazjum, która pokazuje, jak można uatrakcyjnić naukę również innym sposobem, aniżeli najnowszymi technologiami.(abstrakt oryginalny)

The article focuses on the differences in the education system in the Czech Republic and Poland at all levels. The text explains the changes in the Czech education in primary and secondary schools. It also partly discusses Polish education on Czech territory. The last part describes the nature trail near an ordinary lower secondary school in an urban area, which shows how teaching can be improved in other ways, not only by using new technologies.(original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Baar, V., Houdkova, Z. (2010). Výchova k myšlení v globálních a evropských souvislostech. Praha: Nakladatelství ČGS.
  2. Hofmann, E. (2013). Didaktika přírodních věd na PdF MU. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita.
  3. Knecht, P., Hofmann, E. (2011). Zeměpis v české škole: Vývoj cílů a obsahů na pozadí kurikulárních reforem. 1. vyd. Sborník příspěvků z 19. Výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. Brno: Masarykova univerzita.
  4. Luhr, J.F. (2004). Země. Praha: Euromedia Group.
  5. Matejcek, T. (2007). Ekologická a environmentální výchova. Praha: Nakladatelství ČGS.
  6. Manuál pro tvorbu školních vzdělávacích programů v základním vzdělávání. (2013, 24 października). Pozyskano z: http://www.vuppraha.cz/wp-content/uploads/2010/02/Manual_SVP-ZV.pdf.
  7. Metodický portál - inspirace a zkušenosti učitelů. (2013, 24 października). Pozyskano z: http://rvp.cz.
  8. Předběžné výsledky Sčítání lidu, domů a bytů 2011 Moravskoslezský kraj. (2013, 24 października). Pozyskano z: http://www.scitani.cz/csu/2012edicniplan.nsf/t/9500486EA3/$File/pvkrcz080.pdf.
  9. Učební plány Škola plná života. (2013, 24 października). Pozyskano z: http://www.zsdvoracka.cz/skolaplnazivota.php.
  10. Zaolzie. (2013, 24 października). Pozyskano z: http://www.szkolnictwo.pl.
  11. Způsobilost pro školní docházku a výukové obtíže dětí a mládeže. (2013, 24 października). Pozyskano z: http://www.ped.muni.cz/wpsy/old/stud_materialy/koh_zpus.htm.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2449-9056
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu