BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Nieżurawski Lech (Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu)
Tytuł
Przyczyny i formy działalności przedsiębiorstw sektora budowlanego na rynku międzynarodowym
Causes and Forms of Firms' Activity in the Building Sector on the International Market
Źródło
Acta Universitatis Nicolai Copernici. Ekonomia, 2009, t. 40, s. 53-63, rys., bibliogr. 2 poz.
Słowa kluczowe
Przedsiębiorstwo budowlane, Rynki międzynarodowe, Strategia przedsiębiorstwa, Sektor budowlany
Construction company, International market, Corporation strategies, Construction sector
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
W artykule podjęto próbę identyfikacji i charakterystyki form działalności przedsiębiorstw budowlanych, umożliwiających realizacje zadań poza rynkiem macierzystym. Przedsiębiorstwa wybierają różne ścieżki wchodzenia i stabilizowania swojej obecności na rynkach zagranicznych zarówno z pominięciem pewnych etapów internacjonalizacji lub z różną ich kolejnością. Można też zauważyć, że większość polskich przedsiębiorstw najprawdopodobniej realizuje pasywne strategie, a częstą przyczyną ich umiędzynarodowienia jest inicjatywa działających na polskim rynku przedsiębiorstw zagranicznych. (abstrakt oryginalny)

In the article an attempt has been made to identify and characterizes the forms of activity of building enterprises enabling them realization of task outside the domestic market. Enterprises choose various paths of entering and stabilizing their presence on the foreign markets, both those skipping certain stages of internationalization and those characterized by varying sequences of those stages. It can also be observed that the majority of Polish firms realize most probably the passive strategies, and a frequent reason of their internationalization is the initiative of the overseas firms to operate on the Polish market. (original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Gorynia M. (2000), Podstawy strategii w biznesie międzynarodowym, [w:] K. Fonfara, M. Gorynia, E. Najlepszy, J. Schroeder, Strategie przedsiębiorstw w biznesie międzynarodowym, Wydawnictwo AE, Poznań.
  2. Rymarczyk J. (2004), Internacjonalizacja i globalizacja przedsiębiorstwa, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2080-0339
Język
pol
URI / DOI
http://dx.doi.org/10.12775/AUNC_ECON.2009.005
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu