BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Białek Ewa (Wyższa Hanzeatycka Szkoła Zarządzania w Słupsku)
Tytuł
Badanie zapytań kierowanych do wyszukiwarek internetowych jako element zarządzania witryną www
Study of the Inquiries Referred to Internet Search Engines as an Element of www Portal Menagement
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2010, nr 48, s. 201-209, tab.,rys., bibliogr. 11 poz.
Tytuł własny numeru
Teoretyczne i praktyczne aspekty rozwoju regionalnego
Słowa kluczowe
Zarządzanie, Domena internetowa
Management, Internet domain
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Internet to zdecentralizowana sieć sieci, składająca się z równoprawnych węzłów, przekazujących sobie wzajemne informacje zgodnie z określonymi procedurami1. Pod koniec ubiegłego wieku, w oparciu o Internet, zbudowana została sieć WWW . Wyszukiwanie, utożsamiane przez wielu z ruchem w sieci WWW , stało się siłą napędową wszystkiego, co ma związek z Internetem. Obecnie miliony osób, zasiadając każdego dnia przed monitorami komputerów, wpisują w okna wyszukiwarek zapytania, by po sprawdzeniu kilku wyników wyszukiwania odnaleźć poszukiwane informacje. Wyszukiwarki internetowe stają się więc interfejsem do ogromnego bogactwa sieci - witryn WWW 2. Mimo że z założenia wyszukiwarki internetowe służą wyszukiwaniu informacji, stanowią też doskonałe źródło danych niezbędnych do zarządzania witryną internetową(fragment tekstu)

In the article results concerning the study on the inquiries referred to www searching engines redirecting internet users to Polish language www portal sites are presented. Particular attention has been paid to the growing tendencies of the number of words used to formulate such inquires and the number of entries to a site when the inquiry is rather long. As the study area five portals have been selected the entries in which are motivated mainly by the intention of using search engines. The data for the study, as keywords, the number and entry sources concerning the described portals originate from the Google statistics. It has been emphasised that the main element taken into consideration by search engines when they form their own rankings are keywords occurring in the portal. This makes the study related to keywords an indispensable element of www portal management(author's abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Battle J., Jak Google i konkurencja wywołali biznesową i kulturową rewolucję, PWN , Warszawa 2007.
  2. Białek E., Teoretyczne i praktyczne aspekty rozwoju regionalnego, Kryteria oceny relewantności wyników wyszukiwania, WHSZ Słupsk, Słupsk 2007.
  3. Frontczak T., Marketing internetowy w wyszukiwarkach, Helion, Warszawa 2006.
  4. Maciejowski T., Firma w internecie, OE, Kraków 2004.
  5. Nielsen J., Loranger H., Optymalizacja funkcjonalności serwisów internetowych, Helion, Warszawa 2007.
  6. Turow S., Pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych, Helion, Warszawa 2004.
  7. Sztabiński P., Sztabiński F., Sawiński Z, Nowe metody, nowe podejścia badawcze w naukach społecznych, Wyd. IFiS PAN, 2004.
  8. Biuletyn ranking.pl z dnia 30.09.2009.
  9. http://www.hitwise.com/us/press-center/press-releases/google-searches-jan-09/ (stan na dzień 1.10.2009 r.).
  10. http://www.ittechnology.us/dane-z-badania-jakoba-nielsena/ (stan na dzień 1.10.2009 r.).
  11. http://www.stat.gov.pl/, Wykorzystanie technologii informacyjno-telekomunikacyjnych w przedsiębiorstwach, gospodarstwach domowych i przez osoby prywatne w 2008 r. (stan na dzień 1.10.2009 r.).
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu