BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Pomaskow Joanna (Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu)
Tytuł
Public relations w budowaniu siły marki
Building Brand Equity with Public Relations
Źródło
Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie, 2014, t. 41, nr 1, s. 105-115, bibliogr. 18 poz.
Słowa kluczowe
Public relations, Komunikowanie marketingowe, Reklama, Budowanie marki
Public relations, Marketing communication, Advertising, Brand building
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Niniejszy artykuł został poświęcony kwestii wpływu działań public relations na budowanie silnej marki. Problematyka ta została podjęta z uwagi na konieczność uwzględniania w polityce współczesnych przedsiębiorstw potrzeb społecznych oraz przekonania szeroko pojętego otoczenia o podporządkowaniu działalności organizacji nie tylko własnemu zyskowi, ale również interesowi społecznemu, co umożliwiają jedynie sprawnie przeprowadzone działania public relations. Stąd też autorka artykułu stawia tezę, że również marki, stanowiące najcenniejszy zasób organizacji, są zdolne do nawiązywania trwałych relacji z konsumentami, w głównej mierze za pomocą wspominanego instrumentu. (abstrakt oryginalny)

The article concerns the issue of the influence of public relations on building up a strong brand. The problem was tackled due to the necessity of including social needs into the policies of contemporary companies, as well as convincing the widely understood environment not to act only with one's own profit in mind, but with social interest as well, which can be carried out only be means of efficient public relations-oriented actions. Thus the author of the article puts forward the thesis that brands, which are organizations' greatest asset, are also capable of engaging in lasting relations with consumers, mostly by means of the tool mentioned. (original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Czarnowski P., (2003), Marka marce, http://www.wasilewski.com.pl/pl/o_nas/silna_marka/marka_marce/ [20.10.2013].
  2. Czarnowski P., (2005), Zanim powiesz public relations..., "CXO: Magazyn Kadry Zarządzającej", nr 2.
  3. De Chernatony L., (2003), Marka. Wizja i tworzenie marki, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.
  4. Grabowski S., (2010), Przenikanie online, "Marketing w Praktyce", nr 12.
  5. Grzegorczyk A., (2010), Reklama, PWE, Warszawa.
  6. Kapferer J. N., (2007), The new strategic brand management: creating and Sustaining Brand Equity Long Term, Kogan Page, London.
  7. Kłeczek R., Sagan A., (2006), Reklama jako instrument marketingowy wspierający wizerunek marki, [w:] Kall J., Kłeczek R., Sagan A., Zarządzanie marką, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  8. Nowacki R., (2006), Reklama, Difin, Warszawa.
  9. Pawlak-Kołodziejska K., (2011), Komunikacja marketingowa, [w:] Andruszkiewicz K. (red.), Marketing. Podręcznik akademicki, TNOiK, Toruń.
  10. Ries A., Ries L., (2004), Upadek reklamy, wzlot public relations, przeł. M. Ciszewska, PWE, Warszawa.
  11. Ruscheinski N., Talbot P., (2002), Public relations w Internecie. Udane i korzystne partnerstwo, [w:] Brady R., Forrest E., Mizerski, R., Marketing w Internecie, PWE, Warszawa.
  12. Szarek D., (2009), Coca-Cola "niechcący" najpopularniejsza na Facebooku?, http://interaktywnie.com/biznes/newsy/social-media/coca-cola-niechcacynajpopularniejsza-na-facebooku-3236 [21.10.2013].
  13. Schmitt B., Simonson A., (1999), Estetyka w marketingu. Strategiczne zarządzanie markami, tożsamością i wizerunkiem firmy, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków.
  14. Siejak M., (2011), Kto mówi w imieniu marki, "Marketing w Praktyce", nr 9.
  15. Siejak M., (2011), Rzecznik marki na forach, "Marketing w Praktyce", nr 7.
  16. Sznajder A., (1993), Sztuka promocji, czyli jak najlepiej zaprezentować siebie i swoją firmę, Business Press, Warszawa.
  17. Tkaczyk P., (2011), Zakamarki marki: rzeczy, o których mogłeś nie wiedzieć, zapomnieć lub pominąć podczas budowania swojej marki, HELION, Gliwice.
  18. Witek-Hajduk M. K., (2011), Zarządzanie silną marką, Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o., Warszawa.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2450-7040
Język
pol
URI / DOI
http://dx.doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2014.007
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu