- Autor
- Szymański Grzegorz (Politechnika Łódzka)
- Tytuł
- Postawy dzieci wieku wczesnoszkolnego do reklamy telewizyjnej
Elementary School Children's Behavior in Relation to Television Advertising - Źródło
- Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie, 2014, t. 41, nr 1, s. 163-174, wykr., tab., bibliogr. 15 poz.
- Słowa kluczowe
- Dzieci szkolne, Reklama telewizyjna, Psychologia postrzegania
School children, Television advertising, Psychology of perception - Uwagi
- streszcz., summ.
- Abstrakt
- Oglądanie telewizji jest wciąż najbardziej popularnym sposobem spędzania wolnego czasu wśród młodzieży. Reklama telewizyjna w ostatnim okresie przechodzi przeobrażenie, ewoluując od tradycyjnych spotów reklamowych do lokowania produktu. Dzieci, zwłaszcza wieku wczesnoszkolnego, chętnie oglądają przerywniki reklamowe, a brak odpowiedniej wiedzy sprawia, że przekazywane treści przyjmują za fakty i rzeczywistość, stając się ofiarą mechanizmów psychologicznych. Stosunek dzieci do przekazów reklamowych jest ogólnie pozytywny. Jednak wraz z wiekiem zdecydowanie zwiększa się niechęć do reklamy telewizyjnej, co jest spowodowane bogatszym zasobem wiedzy oraz świadomością istnienia mechanizmów oddziaływania w świecie reklamy. (abstrakt oryginalny)
Watching TV is still the most popular pastime among children. Television advertising in the last period changes from traditional commercials to product placements. Children, especially at the age of 6-8 years, like watching ads, and lack of knowledge that makes their content accept as facts and reality. They are victims of psychological mechanisms used in advertisements. Opinion of the children of commercials is generally positive. However, with age, significantly increases the aversion to television advertising, which is due to the knowledge and awareness of the mechanisms of action in the world of advertising. (original abstract) - Pełny tekst
- Pokaż
- Bibliografia
- Czarnecki A., (2003), Product placement. Niekonwencjonalny sposób promocji, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
- Ferguson Ch. J., Muñoz M. E., Medrano M. R.. (2011), Advertising Influences on Young Children's Food Choices and Parental Influence, "Journal of Pediatrics",Volume 160, Issue 3; http://dx.doi.org/10.1016/j.jpeds.2011.08.023
- Fleming E., (1965), Telewizja w nauczaniu i wychowaniu, Nasza Księgarnia, Warszawa.
- Gajda J. (1983), Dziecko przed telewizorem, Instytut Wydawniczy Związków Zawodowych, Warszawa.
- Huk T. (2011), Media w wychowaniu, dydaktyce oraz zarządzaniu informacja edukacyjną szkoły, Impuls, Kraków.
- Interactive Research Center, raport Da Vinci learning, (2012), http://www.kipa.pl/images/zalaczniki/tresci_zewnetrzne/czy_telewizja_jest_dla_dzieci_raport_da_vinci_learning_2012.pdf [29.10.2013].
- Janota-Palusińska M., (2004), O oddziaływaniu telewizji, "Miesięcznik Nauczycieli i Wychowawców Katolickich", nr 05(137).
- Komorowska J., (1963), Telewizja w życiu dzieci i młodzieży, cz. 1, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Łódź-Warszawa.
- Kossowski P., (1999), Dziecko i reklama telewizyjna, ŻAK Wydawnictwo Akademickie, Warszawa.
- Nowacki R., Strużycki M., (2002), Reklama w przedsiębiorstwie, Difin, Warszawa.
- Pyżalski J. (2011), Agresja elektroniczna wśród dzieci i młodzieży, Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.
- Strassburger V. C., (2001), Children and TV-advertising: Nowhere to Run, Nowhere to Hide, "Journal of Developmental and Behavioral Pediatrics" No. 22, Lippincott Williams & Wilkins, Washington.
- Strużycki M., Heryszek T., (2007), Nowoczesna reklama na współczesnym rynku, Difin, Warszawa.
- http://prawo.rp.pl/temat/426116.html, [30.10.2013],
- http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/dzieci-najchetniej-ogladaja-telewizje-badanie [01.11.2013].
- Cytowane przez
- ISSN
- 2450-7040
- Język
- pol
- URI / DOI
- http://dx.doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2014.011