BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Małachowska Magdalena (Uniwersytet Szczeciński)
Tytuł
Klastry w czasach kryzysu
Cluster Initiatives During Crisis
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2010, nr 46, s. 191-196, tab.
Tytuł własny numeru
Młodzi ekonomiści wobec kryzysu Sektor usług. Innowacje. Marketing
Słowa kluczowe
Gospodarka, Kryzys finansowy, Klastry, Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka
Economy, Financial crisis, Business cluster, Operational Programme Innovative Economy
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Powstawanie inicjatyw klastrowych w Polsce to jeden z czynników determinujących zwiększanie konkurencyjności przedsiębiorcy, regionu i kraju. Komisja Europejska, tworząc Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, przekazuje narzędzie finansowe, które ma realizować ten cel. Wydaje się oczywiste, że w sytuacji spowolnienia gospodarczego, które dotyka Polskę, dotacje te dają szansę na rzeczywiste zwiększenie konkurencyjności, zarządzania, innowacyjności oraz internacjonalizacji tego łańcucha gospodarczego. Sytuacja osłabienia gospodarki polskiej i recesji na rynku europejskim to moment, w którym przedsiębiorcy mogą generować wzrost i rozwój, wchodząc w układy współpracy, jakimi są klastry. (abstrakt autora)

Cluster initiatives which have appeared in Poland for the last four years are one of a factor which determine increasing competitiveness in companies, regions and countries. European Commission built an Innovation Economy Operational Program which is a financing tool to accomplish that goal. It seems that in the situation when the markets slow down getting to the recession stage which is actually happening in Poland, subsidies are a chance for companies, regions and country's competitiveness, management, innovation and internationalization growth. Actually, this is the right moment, while getting into a cluster initiative, companies may gain their market and financial goals much easier, rather than exist by them self in the rough and turbulent environment. (author's abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. M. Gorynia, B. Jankowska, Klastry a międzynarodowa konkurencyjność i internacjonalizacja przedsiębiorstwa, Difin, Warszawa 2008, s. 40.
  2. M. Kołtuniak, Firmom, które współpracują ze sobą, "Rzeczpospolita", 3.02.2009, s. 10.
  3. J. Hołub-Iwan, M. Małachowska, Rozwój klastrów w Polsce. Raport z badań, Amaro, Szczecin 2008.
  4. http://www.parp.gov.pl/index/index/780 (30.06.2009).
  5. Identyfikacja potencjalnych klastrów na bazie struktury gospodarki województwa pomorskiego, IBnGR, Gdańsk 2008, s. 6.
  6. Euromarketing. Strategie przedsiębiorstw na rynku europejskim, red. J.W. Wiktor, E. Zeman- -Miszewska, Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Kraków 2005, s. 236.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu